سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایه و اساس اقتصاد مقاومتی مشاركت مردم در مرحله اقدام و عمل است


به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان كردستان در سنندج با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی تكلیف را برای همه روشن كرده است افزود: اكنون هنگام اقدام و عمل و تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی با مشاركت مردم در اجرای این طرح است.
او به تكرار چندین باره موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و دلیل آن را اهمیت مقوله اقتصاد برای معظم له دانست و گفت: دستگاه های اجرایی برای عملیاتی كردن برنامه های اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی كنند.
او افزایش تولید داخلی، صرفه جویی و مصرف بهینه و منطقی و مصرف كالاهای داخلی را جزو الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همه دستگاه های كشور باید تعامل و همكاری بیشتری در جهت اجرایی كردن سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وی در ادامه خواستار پیگیری جدی مسئولان دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشكلات مردم شد و گفت: مسئولان باید با نگاه توسعه و مثبت در جهت رفع مسائل و مشكلات مردم در بخش های مختلف تلاش نمایند.
آیت الله حسینی شاهرودی به ظرفیت ها و استعدادهای بسیار زیاد استان كردستان در بخش های مختلف اشاره كرد و با تاكید بر اینكه صنایع بزرگی در این استان باید ایجاد شود افزود: نباید از صنایع خرد و كوچك نیز غافل شد.
وی به بخش دامپروری و پرورش طیور به عنوان یكی از ظرفیت های خوب استان كردستان اشاره كرد و گفت: اگر سرمایه گذاری های لازم در استان در این دو بخش صورت گیرد كردستان می تواند گوشت قرمز و گوشت مرغ مورد نیاز كشور را تامین كند.
او بر ایجاد بسترهای لازم برای درآمدزایی مردم ساكن در روستاها نیز تاكید كرد و گفت: با وجود توسعه روستاها و برخورداری ساكنان آن از امكانات زیرساختی اما درآمد برای روستاییان ایجاد نشده است و این موضوع منجر به مهاجرت آنها به شهرها شده است.
نماینده ولی فقیه در كردستان با تاكید بر ایجاد درآمد برای روستاییان در استان كردستان گفت: باید مشاغل كوچك را به روستاها برد و با تسهیل كردن فرآیندها و حمایت از متقاضیان به رونق تولید و درآمدزایی در این مناطق كمك شود.
آیت الله حسینی شاهرودی از دستگاه های اجرایی خواست هزینه های فعالیت های تولیدی برای بخش خصوصی و مردم را بالا نبرند و به فكر تسهیل و روان سازی فعالیت ها باشند تا مردم تمایل به كار و فعالیت تولیدی داشته باشند.
وی از بانك ها، دستگاه قضایی و سازمان امور مالیاتی خواست از فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی در استان كردستان حمایت جدی كنند و در جهت جذب سرمایه گذاران تلاش نمایند.
او داشتن نگاه توسعه ای، مثبت، تسهیل گری و با هدف رفع مشكلات مردم را از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز به اقدام و عمل به موقع دارد و تنها با شعار محقق نمی شود.
نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود از حضور باشكوه مردم استان در انتخابات هفتم اسفند قدردانی كرد و گفت: از اینكه مردم كردستان بنده را مورد مهر و محبت خود قرار دادند و زمینه حضورم را در مجلس خبرگان رهبری فراهم نمودند صمیمانه قدردانی می كنم.
آیت الله حسینی شاهرودی از مردم كردستان به عنوان مردمانی قدرشناس و با محبت نام برد و افزود: اگر برای مردم كار كنیم این مردم قدرشناس هستند و با مهر و محبت جواب می دهند.
او اظهار امیدواری كرد بتواند محبت های مردم كردستان را جبران كند.
3033/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد دانش بنیان، یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی