سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



العبادی: برخی به‌دنبال تجزیه عراق هستند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حاشیه دیدارش با تعدادی از نخبگان کشورش گفت: چالش‌های زیادی پیش روی ماست. وقتی داعش سال گذشته وارد عراق شد، برخی فکر کردند که کار عراق تمام شد و در مسیر تقسیم قرار گرفته است اما امروز ما خطر را از بغداد دور و پیروزیهایی کسب کردیم و مسافت گسترده‌ای از خاک خود را آزاد کردیم؛ با وجود اینکه برخی برای تقسیم عراق تلاش می‌کنند اما اکنون ما فاصله زیادی با چنین خطری داریم.

وی بر مخالفت خود با حضور نیروهای ترکیه در عراق و لزوم خروج فوری آنها تأکید و خاطرنشان کرد: ترکیه کشوری همسایه است و باید به حاکمیت عراق متعهد باشد.

العبادی گفت: ما به اقدامات خود در شورای امنیت تا تکمیل عقب نشینی نیروهای ترکیه ادامه می‌دهیم و با بسیاری از کشورهایی که موضع ما را تأیید کردند، تماس گرفتیم زیرا گروه داعش در مرز بین دو کشور حضور ندارد و پادگان‌های آموزشی ما از امنیت برخوردار هستند و دور از دشمن می‌باشند و این در حالی است که همه مربیان و مستشاران که به عراق کمک می‌کنند، با روادید وارد این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با آیت الله هاشمی