ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نظرسنجی مربی منتخب هم شاید در برنامه 90 برگزار شود/چه کسی روی نیمکت تیم تاریخ ایران می نشیند؟


ورزش > لیگ برتر - احتمالا قرار است فردوسی پور برای انتخاب مربی تاریخ فوتبال ایران هم یک نظر سنجی برگزار کند.

تیم منتخب ایران بعد از انقلاب، کامل شد. شب 26 شهریورماه سال 94، نظرسنجی برای انتخاب بهترین ها آغاز شد. در اولین نظرسنجی، ناصر حجازی، عابدزاده، رحمتی و میرزاپور با هم رقابت کردند که در پایان عابدزاده توانست برنده باشد. از آن شب به بعد و با چند وقفه، نظرسنجی برگزار شد و در نهایت بامداد سه شنبه گذشته، با انتخاب علی دایی، تیم منتخب کامل شد. تیمی متشکل از ستاره های دوست داشتنی فوتبال که البته هرکدام شان می گویند جای بازیکنانی خالی است. عابدزاده، پنجعلی، جلال حسینی، مجتبی محرمی، جواد زرینچه، علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، اشکان دژاگه، خداداد عزیزی و علی دایی 11 ستاره دوست داشتنی فوتبال هستند که این تیم را تشکیل دادند. البته در طول برگزاری نظرسنجی خیلی بحث ها شد و این وسط استقلالی ها اعتراض هایی داشتند که انتخاب ها فنی نیست و پرسپولیسی ها رای می آوردند چون طرفدار بیشتری دارند. اما هر چه بود نظرسنجی تمام شد و تیم کامل. فقط این وسط می ماند یک نفر؛ سرمربی.

این تیم 11 نفره بهترین ها را در ترکیب دارد اما یک مربی خوب روی نیمکتش کم دارد که احتمالا در هفته های آینده عادل فردوسی پور او را هم انتخاب خواهد کرد. بدین ترتیب احتمالا دوباره گزینه های بزرگ در کنار هم قطار می شوند و مردم سرمربی این تیم را هم انتخاب خواهند کرد. بعد از انقلاب مربیان زیادی بوده اند که نامشان می تواند در لیست باشد، مربیانی که در یک مقطع موفق بوده اند و در مقطع دیگر ناکام. ولی آنها به اوج کار خود رسیده اند. از برانکو بگیرید تا منصور برانکو، پورحیدری و علی پروین و... گرفته تا همین حالا کارلوس کروش. در صورتی که این نظرسنجی برگزار شود، به احتمال فراوان رقابت بین برانکو کارلوس کروش خواهد بود.

این دو سال های درخشانی را در تیم ملی ایران سپری کردند. برانکو توانست تیم ملی ایران را قهرمان بازی های آسیایی پوسان کند. او در جام ملت های 2007 هم با ایران سوم شد و توانست در سال 2005 تیم ملی ایران را با قدرت به جام جهانی ببرد. بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی 2006، قرارداد برانکو هم با ایران به پایان رسید و دیگر به کشور بازنگشت تا اینکه سال گذشته، سرمربی پرسپولیس شد. او حالا از پرسپولیس تیمی ساخته که می تواند قهرمان لیگ برتر شود. برانکو به خاطر کار در تیم ملی و پرسپولیس، طرفداران زیادی دارد. اما در طرف دیگر کارلوس کروش قرار دارد، مردی که به ناگهان محبوبیت فوق العاده ای به دست آورد و توانست برنده تمام نظرسنجی ها باشد. اگر عادل این نظرسنجی را برگزار کند، کروش با توجه به محبوبیت فوق العاده ای که دارد، به احتمال فراوان برنده خواهد شد. او توانست ایران را به جام جهانی ببرد و در جام ملت ها هم به خاطر مشکلات داوری، ناجوانمردانه همراه با تیمش حذف شد. عملکرد ایران در جام جهانی مورد تائید مردم بود و تیم ملی توانست با افتخار مقابل آرژانیتن بازی کند و با اشتباه داوری، بازنده باشد. حالا تصور کنید عادل این نظرسنجی را برگزار کند و در نهایت کروش رای بیاورد و سرمربی آن شود؛ سرمربی چهره های بزرگی چون علی دایی، عابدزاده و یکی مثل خداداد عزیزی که منتقد درجه یکش به حساب می آید! 

251 43


ویدیو مرتبط :
‫برنامه 90: تیم فوتبال منتخب باشگاهی ایران 96-95‬‎