سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توافقنامه سه جانبه تاسیس مرکز آموزش منطقه ای آب امضا شد


توافقنامه سه جانبه تاسیس مرکز آموزش منطقه ای آب امضا شدایرنا/ وزارت نیرو، دانشگاه تهران و سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو ) امروز توافقنامه سه جانبه ای را برای تاسیس مرکز منطقه ای آموزش آب امضا کردند.
حمید چیت چیان، محمود نیلی احمدآبادی و خانم استرکیش لاروش ظهر امروز این توافقنامه سه جانبه را درمحل وزارت نیرو امضا و مبادله کردند.
وزیر نیرو در حاشیه تبادل این توافقنامه گفت: ویژگی های اقلیم و تغییر اقلیم ایران شرایط ویژه ای را برای مدیریت منابع آب ایجاد کرده است.
حمید چیت چیان با بیان اینکه ایران کشوری است که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک 15 سال است که کشور با یک خشکسالی نگران کننده مواجه است.
وی گفت: خشکسالی علاوه بر کاهش بارندگی، افزایش دما و در نتیجه افزایش میزان تبخیر را به دنبال دارد ، در عین آن که با افزایش تقاضای مصرف آب نیز روبرو هستیم.
چیت چیان با بیان اینکه ناگزیر به تطبیق دادن خود با شرایط تازه هستیم، افزود: برای تطبیق با این شرایط محیطی نیاز به استفاده از تجربه ها و مطالعات جهانی در این باره به شدت احساس می شد.
وزیر نیرو بیان کرد: بهترین گزینه برای استفاده از تجربه های جهانی، یونسکو بود که بر این اساس ایجاد مرکز آموزشی منطقه ای آب با همکاری یونسکو، دانشگاه تهران و این وزارتخانه پیگیری و امروز توافقنامه آن مبادله شد.
وی گفت: استفاده از توان علمی دانشگاه تهران در ایجاد این مرکز باعث خواهد شد فعالیت ها بصورت علمی و هدفمند انجام شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
هیچ عاقلی توافقنامه ژنو را امضا نمیکند