سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نصرالله: رژیم‌اسرائیل خط‌مقدم نیروهای استکبار است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی همزمان با هفتمین نشست دو سالانه اعضای اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیردولتی حامی حقوق فلسطین و در حمایت از انتفاضه سوم مردم این منطقه با پیام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب این پیام توسط شیخ علی دعموش نماینده ویژه دبیر کل حزب الله و مسؤول روابط خارجی آن در این کنفرانس که آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین و حجت الاسلام و المسلمین قمی معاونت بین‌الملل مقام معظم رهبری حضور داشتند قرائت شد.
 
سید حسن نصر الله در این پیام با تشکر از برگزاری چنین همایشی به خصوص تشکر از زهرا مصطفوی رئیس این اتحادیه اظهار کرد: تهدیداتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی گسیل می‌شود ، اینک امت اسلام را در برابر مسئولیت های سنگین در خصوص ملت فلسطین و به ویژه بیت الاقصی قرار می‌دهد .
 
وی با اشاره به حمایت هایی که از سوی محافل بین‌المللی به ویژه آمریکا و غرب در مورد رژیم صهیونیستی انجام می‌شود گفت:‌ مسأله فلسطین به آن چه که درگیری دو طرف در ظاهر است ، محدود نیست به اینکه اسرائیل در برابر ملت فلسطین قرار دارد و اینکه ، این نبرد یک نبرد اسرائیلی –فلسطینی است. این تنها ظاهر نبرد است، اما حقیقت درگیری چیز دیگر است. حقیقت درگیری در سرزمین فلسطین است و اینکه اسرائیل خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است.
 
سید حسن نصرالله در این پیام تاکید کرده است این رژیم نماینده طرح های استکباری و استعماری است و در تمام منطقه ، فرهنگ ، تمدن ، ثروت ها و امکانات جهان اسلام را هدف قرار داده است.اسرائیل پایه نظام پیشرفته و خط مقدم این رویارویی است و ملت فلسطین سالهاست که به عنوان نماینده و در خط مقدم جبهه می جنگد و مقاومت، مبارزه و دفاع می‌کند.
 
وی با اشاره به برخی تحلیل ها و رویکردهای اشتباهی که در مورد مسأله فلسطین وجود دارد گفت:‌ تحلیل یا رویکرد اشتباه ، رویکردی است که می‌گوید این نبرد فقط فلسطینی – اسرائیلی است .شاید از هر کس در هر مکان دیگری که به نحوی با اسرائیل می جنگد و یا پرچم مقاومت ضد اسرائیل را برافراشته می‌کند پرسیده می‌شود که برای چه مبارزه می‌کنیم آیا کسی از او خواسته به نیابت فلسطینی ها بجنگد؟ آیا از او خواسته شده که بیشتر از یک فلسطینی ، سنگ فلسطین را به سینه بزند؟ و بیشتر صاحب ملک، نگران ملک و زمین باشد؟ در جواب باید گفت این بدان معنا نیست که به نیابت از فلسطینی ها می جنگد بلکه امت اسلام باید از خود و مقدساتش دفاع کند. آیا مسجد الاقصی و بیت المقدس فقط مقدسات فلسطینی است یا مقدسات اسلامی؟ یا مقدسات فلسطینی مسیحی؟
 
در هر حال سالهاست که فلسطینی ها در خط مقدم جبهه حضور دارند و از مقدسات این امت دفاع می‌کنند و بر تمامی امت واجب است که با این تحلیل و رویکرد به این نبرد نگاه کنند.
 
سید حسن نصرالله در ادامه پیام خود آورده است: امروز طرف مقابل این نبرد ، یعنی اسرائیل با اقتدار حضور دارد. دشمن اسرائیلی از همه حمایت های مادی ، اقتصادی ، نظامی ، تکنولوژیک ، سیاسی و رسانه‌ای برخوردار است. اسرائیل این را حق مسلم خود می‌داند که از او پشتیبانی می‌کند چرا که او حافظ منافع آن‌ها در منطقه است و دائما از آن‌ها تقاضای کمک های نظامی کرده و از هرفرصتی در این زمینه برای کسب منافع خود استفاده می‌کند. در نتیجه اردوگاه استکبار جهانی برای نماینده اش در این نبرد چیزی کم نمی گذارد. اما جهان اسلام با نماینده خود که فلسطین باشد در این نبرد چگونه برخورد می‌کند؟ به صورت کلی نتیجه این سوال و ارزیابی منفی بوده و قادر به ارائه نتایج مثبتی نیستیم. من با این حرف در پی سرخوردگی و ملامت امت نیستم. من در پی یافتن علت‌ها ، شیوه اصلاح و حل آن‌ها هستم.
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه این نبرد، نبرد امت اسلام است و ما همه باید در پی ادای مسئولیت های خود در این نبرد باشیم تصریح کرد: تعامل امت با این قضیه ، تعامل منفی بوده و هنوز هم هست. تعامل امت حتی قبل از این حوادثی که در منطقه در حال رخ دادن است منفی بود، بنابراین کسی نمی‌تواند بهانه کند و بگوید فتنه ای که منطقه را در حال حاضر در بر گرفته و امت اسلام و کشورهایی چون سوریه ، عراق، یمن، لیبی، افغانستان و پاکستان در حالت کنونی گرفتار آن هستند ، نبوده است. بلکه این ملت ها همواره درگیر این مشکلات بوده اند.
 
نصر الله در این پیام تصریح کرده است : امروزه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی و حتی برخی از جنبش های مذهبی و اسلامی و جهان عرب می‌گویند که ما مسئولیتی در قبال مسجد الاقصی و بیت المقدس نداریم و این مسئولیت خود ملت فلسطین است. آن‌ها اعتقاد ندارند که وظیفه شرعی و واجب دینی نسبت به مسأله فلسطین دارند.
 
وی با بیان اینکه شاید این مسأله یعنی دفاع از فلسطین برای من و شما از بدیهیات است، گفت: اما شاید برای دیگران این مسأله واضح نباشد و به صورت یک شبه در آمده باشد و رفع آن به تلاش های عرفی ، فرهنگی وحوزوی بزرگ نیازمند است.
 
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرده است: برخی به این معتقد هستند دیگر خطری برای دولت ها و ملت های مسلمان و عربی به حساب نمی آید و این رژیم تنها تهدید برای فلسطین است و دیگر تهدیدی برای لبنان ، سوریه ، اردن ، مصر و دیگر کشورهای عربی نیست. امروز متاسفانه این طرز تفکر وجود دارد که نه فقط میان دولت ها بلکه در میان بسیاری از ملت ها ، رهبران و نخبگان نیز این تفکر نیز وجود دارد. بله درست است خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی ها بسیار عقب نشینی کردند ، عقب نشینی آن‌ها نتیجه جهاد فداکارهای‌ها ، پیروزی ها و دستاوردهای جنبش های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد . اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند ، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد . این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست داده اند سقوط کرد . اما اسرایئل قدرت مند که فلسطین را به جز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده هنوز قدرتمند است و دولت ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.
 
سید حسن نصرالله با تاکید بر این که باید به ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی بگوییم که اسراییل خطرناک است، هدف‌ها و خواسته‌هایش برای دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خطرناک است و مقابله با آن نیازمند تلاش‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌یی است افزود: این مسوولیتی است که بر گردن علما،‌ گروه‌های سیاسی و نخبگان و رسانه‌های عمومی است به طور مثال در لبنان برخی از لبنانی‌ها معتقدند دیگر اسراییل هیچ تهدیدی برای لبنان به حساب نمی‌آید و مقاومت لبنان این موضوع را بهانه‌ای برای نگهداری سلاح قرار داده است، این یکی از همین مصیبت‌هاست. این نمونه‌ای از طرز تفکر اشتباه موجود در منطقه است.
 
نصر الله در این پیام با اشاره به اختلافات و درگیری‌هایی که در جهان اسلام به وجود آمده گفت: امروزه به جای این که همه تلاش‌ها برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد تلاش‌ها و کوشش‌ها برای ایجاد دفع فتنه‌های طایفه‌یی و مذهبی انجام می‌شود و این از خطرهای بزرگی است که امت اسلام را تهدید می‌کند. از نظر مذهبی تلاش‌های زیادی صورت می گیرد تا درگیری‌های منطقه را به درگیری‌های شیعه و سنی تبدیل کنند تا نیروی همه را از بین ببرند.
 
نصرالله در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین گروهی را تشکیل دهد تا جنبش‌ها، جمعیت‌ها، نیروها و مراکز پژوهشی و نخبگان در آن مشارکت کنند و در آن گروه و چارچوب، شیوه‌های پژوهش درباره یافتن راه‌حل مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. شاید ما در این شیوه قادر به جمع کل امت برای این نبرد نباشیم اما تلاش در این راستا بهتر و ارجح‌تر از آن است که وضعیت تلخ و دردناک کنونی را تحمل کنیم.


ویدیو مرتبط :
خط مقدم درگیری های نیروهای عراقی در بیجی