سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تد کروز هشدار داد: حمام خون جمهوری خواهان با پیروزی ترامپ در حزب


تد کروز هشدار داد: حمام خون جمهوری خواهان با پیروزی ترامپ در حزبباشگاه خبرنگاران/ تد کروز نامزدی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه را حمام خون و پایان این حزب قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز؛ تد کروز – نامزد سابق جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا-- در جمع هواداران خود در دالاس از چالش‌های پیش روی حزب جمهوری‌خواه در روزهای آتی خبر داد.
سناتور تگزاس با تکرار این مطلب که تمایلی به حمایت از دونالد ترامپ ندارد، در تجمع کنوانسیون جمهوری خواهان در دالاس گفت: ما به روزهای پرتنشی نزدیک می‌شویم. روزهایی که حزب با چالش‌های عمیقی مواجه خواهد بود. من معتقدم جنبش زنان و مردانی که در این محل گرد هم آمده‌اند، هسته اصلی بیرون کشیدن کشور از ورطه سقوط خواهند بود.
وی در سخنرانی ماه فوریه (بهمن 94) اعلام کرده بود ترامپ نسبت به تعهدات آتی خود پایبند نیست و بر اساس سیاست‌های حزب پیش نمی‌رود. استیو مونیستری رئیس سابق کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه روز شنبه گفت: حزب به حمایت کروز و هوادارنش از ترامپ احتیاج دارد. با این حال تردید در میان برخی از حامیان کروز باعث شده روند ورود ترامپ به کاخ سفید کمی مشکل شود.

بر اساس این گزارش، کروز در مبارزات انتخاباتی ماه گذشته از پایان عمر جمهوری خواهان در سنای آمریکا و کنگره این کشور خبر داده بود. او نامزدی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه را حمام خون و پایان حزب قلمداد کرد.
کروز پس از پیروزی در انتخابات آیووا، در طول سه ماه به 7 میلیون رأی دست یافت. او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت ایندیانا با فاصله زیادی، عرصه را به ترامپ واگذار کرد و از ادامه حضور در انتخابات مقدماتی انصراف داد. تد کروز که نزدیک‌ترین رقیب به ترامپ بود، امید داشت با پیروزی در ایالت های باقیمانده، در مجمع حزبی، نامزد نهایی حزب شود اما با شکست سه‌شنبه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت)، از رقابت انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد. با توجه به مقررات انتخاباتی جمهوری‌خواهان که رأی‌دهندگان هنوز امکان رأی دادن به رقبای سابق ترامپ را در ایالات دوگانه دارند، باید دید که ترامپ در این دور از انتخابات حزبی چه تعداد نماینده را به رقبای سابق خود واگذار می‌کند و میزان آرای اعتراضی چقدر خواهد بود.



منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سناتور ارشد جمهوری خواهان مقابل رفتارهای نژادپرستانه ترامپ ایستاد