سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پوتین درسفر به تهران هماهنگی‌ها برسر آینده منطقه را نهایی می‌کند


جهانگیر کرمی در گفت‌و گو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، در خصوص سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران اظهار داشت: سفر پوتین در زمانی صورت می‌گیرد که ایران و روسیه درگیر جنگ با تروریسم در خاورمیانه می‌باشند.

وی با بیان اینکه پوتین علاوه بر شرکت در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در نشست‌های دوجانبه با مقامات ایرانی نیز شرکت می‌کند، اظهار داشت: محورهای مهم این نشست‌ها روابط دوجانبه کشور، همکاری‌های منطقه‌ای و بعضی از مسائل بین‌الملل است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: یکی از این مسائل موضوع ثبات و امنیت در خاورمیانه و نقشی است که دو کشور طی 5 سال گذشته در مقابله با تروریسم و ناامنی‌ها داشته‌اند.

کرمی اظهار داشت: نقش و موفقیت‌های دو کشور در آوردن طرف‌های مختلف بحران به پای میز مذاکره نیز در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این مسائل نشان می‌دهد که این سفر فراتر از یک نشست اقتصادی است، تاکید کرد: این سفر با اهداف بسط و تقویت همکاری‌های امنیتی بین دو کشور بر سر ماسل منطقه ای و فرا منطقه ای خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل، ادامه داد: به نظر می‌رسد دو کشور برای روند مذاکرات آتی سوریه و شکل‌گیری وضعیت‌ها و سناریوهای احتمالی در مورد آینده سوریه ـ که خیلی اهمیت دارند ـ نیز باید هماهنگی‌هایی داشته باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: دو کشور علاوه بر همکاری در حوزه‌های نظامی و امنیتی در موضوع سوریه، باید همکاری‌ها در مرحله استقرار صلح و ثبات در سوریه را ادامه دهد چراکه مذاکرات صلح مذاکرات شکننده‌ای است و عدم هماهنگی میان دو کشور ممکن است مسائلی را در مورد آینده سوریه به وجود آورد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
منطقه 22 تهران از حال تا آینده