سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از 6 هزار تن ماهی و میگو در هندیجان برداشت شد


فلامرز مزارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان ماهی و میگو از بنادر سجافی،بحرکان و امام زاده عبداله هندیجان صید شد.
وی افزود: تنوع و ذخیره بالای گونه های آبزی و دارا بودن مجموع عوامل آب،زمین و دمای مناسب شرایط مستعدی را در زمینه صید و پرورش و فرآوری در شهرستان هندیجان ایجاد نموده است.
رئیس اداره شیلات هندیجان گفت: این شهرستان دارای سه بندر سجافی ، بحرکان و امام زاده عبداله می باشد که قریب 400 فروند قایق صیادی و 175 لنج صیادی دارای مجوز در این بنادر به کار مشغول می باشند.
مزارعی افزود: بندر هندیجان یکی از مهمترین بنادر صیادی استان می باشد و امسال سهم 38 درصدی از مجموع آمار صید استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود چهار هزار و 300 نفر در این بنادر به شغل صیادی مشغول می باشند که از این راه امرار معاش می کنند.
مزارعی ادامه داد: در این شهرستان سه شرکت در حوزه فراوری آبزیان وجود دارد که در مجموع دارای ظرفیت فراوری سالانه سه هزار 950 تن می باشند.
وی افزود: اسکله صیادی بحرکان که از طرح های ملی می باشد هم اکنون توسط پیمانکار مربوطه با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال تکمیل است و در صورت تکمیل ظرفیت های صید ابزیان در این شهرستان افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص وضعیت طرح های تکثیر پرورش آبزیان به خبرنگار ایرنا گفت: طرحهای پرورش میگو 450 هکتاری ، 395 هکتاری و 1000 هکتاری از جمله طرح هایی هستند که پس از اخذ مجوز های لازم آماده اجرا در شهرستان می باشند.
وی افزود: توسعه زیست گاه های مصنوعی ، بررسی ذخایر ماهی مرکب ،شناسایی و بررسی تارکم ژله فیش و چند طرح دیگر از طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی بوده اند که در این شهرستان به انجام رسیده اند.
شهرستان هندیجان از شهرستانهای بندری استان خوزستان در 95 کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارد.
6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برداشت میگو