پشت پرده «هروئین چینی»


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  در حالی یوسف دولتی، مدیر عامل مرکز اقامتی ترک اعتیاد مهر اندیشان آفاق از وجود «هروئین چینی» در بازار خبر داد که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این موضوع را رد کرد.

دولتی عنوان کرده که هروئین چینی از مشتقات شیشه است که در آب حل شده و تزریق می‌شود اما مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که  چنین چیزی را نشنیده‌ و از آنجا که آزمایشگاه‌های پلیس برای مرجع تایید اینگونه موارد هستند هنوز از طرف آنها وجود مخدر جدید با نام هروئین چینی تایید نشده است.

هروئین چینی چیست؟

در این زمینه سعید صفاتیان، مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر به خبرنگار فارس گفت: من چیزی به عنوان هروئین چینی را قبول ندارم.

وی که سالهاست در مراکز ترک اعتیاد فعالیت می‌کند افزود: زمانی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئولیت داشتم، اخبار اینچنین و اسامی مختلفی از موادمخدر مطرح می‌شد که هر بار با آزمایش آنها مشخص می‌شد این مواد، همان مواد موجود هستند که قاچاقچیان نام آنها را تغییر داده‌اند.

صفاتیان ادامه داد: هروئین چینی نیز چیزی نیست جز همان مواد مخدر موجود در بازار که قاچاقچیان برای پیدا کردن بازار جدید، نام آن را تغییر داده‌اند.

وی با بیان اینکه خاستگاه و محل تولید هروئین افغانستان است گفت: اساسا برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که هروئین را از افغانستان به چین ببرند و از آنجا به ایران منتقل کنند.

مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: این موضوع که هروئین چینی از مشتقات شیشه است، صحت ندارد و این ماده همان هروئین موجود در بازار است که خالصی و ناخالصی آن تغییر کرده است.


ویدیو مرتبط :
حرف های پشت پرده مهران مدیری در پشت صحنه "5عصر"