علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برنامه«روزگار ارادت» باموضوع گلستان خوانی به ۶ زبان برگزار می شود


به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی ارشاد فارس، ظهر دوشنبه در نشست خبری برنامه های یادروز سعدی که در آرامگاه شیخ اجل برگزار شد، گفت: برای نخستین بار برنامه های یادروز سعدی با هم افزایی نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود.

بهاره شفیعی با بیان اینکه برای اولین بار است که یک هم افزایی برای چنین برنامه ای به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: با همکاری میراث فرهنگی، مرکز سعدی شناسی، استانداری فارس در خصوص این برنامه کلان بین المللی و ملی هم افزایی شد.

وی سعدی را شاعر صلح و دوستای عنوان کرد و ادامه داد: این گزافه نیست که یکی از شاخصه های سعدی را اندیشه حکمت آمیز او برشمرد.

شفیعی در ادامه به برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گرامیداشت سعدی اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های یادروز سعدی برگزاری  «روزگار ارادت» در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه در تالار حافظ است که به گلستان خوانی با ۶ زبان مختلف برگزار می شود

معاون فرهنگی ارشاد فارس از اجرای موسیقی بر اساس قطعاتی با هنرمندی وصال علوی، خواننده جوان شیرازی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این هنرمند جوان خواننده نقش سعدی در اپرای این شاعر بلندآوازه است، این اجرای موسیقی برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در برنامه های روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه پویانمایی «شیرین تر از قند» از تولیدات فاخری که بر اساس حکایت ها و داستانهای سعدی ساخته شده با دوبله زنده و همزمان با پخش قسمت آخر آن در تالار نمایش داده می شود. این درحالیست که با حضور ادبا و فرهنگوران استان فارس، پنجشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۹ صبح گلباران آرامگاه سعدی برگزار می شود.

یادروز سعدی هرسال اول اردیبهشت ماه با حضور سعدی پژوهان و اندیشمندان سراسر دنیا در شیراز برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
تجلی ارادت عمیق مسیحیان گلستان به پیامبر اعظم(ص)