سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



برطرف کردن ترک خوردگی پوست با این روش ها


6565

چگونه می توان عارضه ترک خوردگی پوست را برطرف کرد و با چه روش های درمانی این امر میسر خواهد بود درمان های خانگی برای این عارضه کدامند؟

دکتر سید مسعود داوودی متخصص پوست و مو و زیبایی در خصوص ترک‌های سفید رنگ که در نواحی مختلفی از پوست مشاهده می‌شود، گفت: این ترک‌ها که نام دیگر آن استرج مارک است زمانی ایجاد می‌شوند که افزایش حجمی با سرعت بالا رخ دهد که در این صورت پوست توانایی کشیده شدن همزمان با این سرعت بالا را ندارد.

وی به عوامل متعدد در بروز این ترک‌ها اشاره کرد و افزود: نمونه‌ی بارز آن دوران بارداری در زنان است که ناشی از ورم و کشیدگی پوست است. این ترک‌ها در افرادی که ورزش‌های سنگین برای عضله‌سازی انجام می‌دهند و افرادی که تحت درمان داروهای کورتونی قرار دارند به وضوح دیده می‌شود. همچنین در دوران بلوغ و در ناحیه کتف و اندام‌های برجسته هم قابل مشاهده است.

داوودی به روش‌های درمان این ترک‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: تا زمانی که این ترک‌ها به رنگ قرمز یا ارغوانی هستند. با روش‌های درمانی از قبیل لیزر یا پماد قابل درمان هستند اما زمانی که به رنگ سفید در بیایند احتمال بهبودی آن کاهش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
درمان ترک خوردگی پوست