سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاخص کل بورس ۷۲ واحد رشد کرد/ فتح کانال ۶۳ هزار واحدی بورس


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات اولین روز کاری هفته 73 واحد ارتقا پیدا کرد تا به کانال 63 هزار واحد برسد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افزایش 28 واحدی به عدد 24 هزار و 649 واحد دست یافت. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 95 واحدی روی رقم 70 هزار و 241 واحد ایستاد.

همچنین شاخص بازار اول درحالی با 17 واحد افزایش به عدد 43 هزار و 977 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 355 واحدی عدد 138 هزار و 435 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 2 واحد کاهش عدد 701 واحد را به نمایش گذاشت. طی معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 62 واحد، تاپیکو با 15 واحد و ایران‌خودرو با 14 واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

در ادامه همچنین نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 20 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 16 واحد و بانک صادرات با 9 واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یکصد میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 600 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 32 هزار و 67 نوبت خریدوفروش بود.

به گزارش فارس، در معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های قند پیرانشهر، پتروشیمی خارک، حق تقدم خرید سهام سیمان دشتستان،‌ عمران و توسعه شاهد، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس‌گستر، ایرکا پارت صنعت از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی صنعتی روان‌فناور، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن و میدکو بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی ایران‌خودرو از سوی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا بیش از 120 میلیون سهم به ارزش 25 میلیارد تومان به کد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد.

در معاملات کد به کد نیز امروز 40 میلیون حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه به ارزش 432 میلیون تومان به کد شرکت‌های درون‌گروهی منتقل شد.

در نماد بانک صادرات نیز 30 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 790 میلیون تومان کد به کد شد. همچنین در نماد سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین نیز 7 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

در نماد بانک سینا نیز 5 میلیون سهم به ارزش 715 میلیون تومان کد به کد شد و در نهایت پتروشیمی جم با معامله 3 میلیون سهمی به ارزش 2 میلیارد و 280 میلیون تومان از سوی حقوقی خود همراه بود.

امروز بازار سهام با اقبال خریداران در گروه‌های کوچک و حاضر در بازار دوم بورس روبه‌رو بود، به‌طوری‌که نماد معاملاتی برخی از شرکت‌های دارویی با نوسان مثبت روبه‌رو شدند.

در گروه‌ سیمانی‌ها نیز برخی شرکت‌های کوچک این گروه مورد اقبال خریداران سهام بودند. در گروه بانک‌ها نیز هم‌چنان بازارگردانی سهام معاملاتی بدون نوسان را در این گروه رقم زده است.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
شاخص بورس در کانال 62 هزار واحدی ماندنی شد