سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فست دیکشنری Fastdic – دیکشنری انگلیسی به فارسی رایگان


تاریخ انتشار : 29 اسفند 1394

فست دیکشنری یا Fastdic یک اپلیکیشن دیکشنری انگلیسی به فارسی رایگانه که در این پست می خوام خدمت تون معرفی کنم . من تا الان برنامه های زیادی رو تست کردم اما از فست دیکشنری خیلی خوشم اومده . اگر فعلا زمان یا حوصله خوندن این پست رو ندارید می تونید این ویدیو کوتاه رو ببینید . اما توصیه می کنم حتما سر فرصت این پست رو هم بخونید چون نکات مهمی درباره این برنامه ساده نوشتم که قطعا برای خیلی ها جالبه .

برای دانلود ویدیو روی لینک راست کلیک کنید و بعد گزینه Save as رو انتخاب کنید .

■ دانلود ویدیو بررسی فست دیکشنری Fastdic با کیفیت بالا ■ دانلود ویدیو بررسی فست دیکشنری Fastdic با کیفیت موبایلی تاریخچه پروژه فست دیکشنری یا Fastdic

پروژه فست دیکشنری در سال اواخر  سال 2007 راه اندازی شده بود اما خیلی پروژه شناخته شده ای نبود . در سال 2010 ( 1389 ) مبین زاده کوچک دامین fastdic.com و بانک اطلاعاتی این وب سایت رو خرید تا این پروژه رو گسترش بده . مبین در اواخر سال 2010 یه اپلیکیشن iOS برای فست دیکشنری ساخت و در سال 2011 بنا به درخواست کاربران نسخه اندروید این دیکشنری رو منتشر کرد . در حال حاضر نسخه ویندوز فون برنامه فست دیکشنری هم در ویندوز استور در به طور رایگان دسترسه . در حال حاضر بیش از 200 هزار واژه در بانک اطلاعاتی فست دیکشنری ثبت شده و هنوز هم تیم Fastdic دارن بانک اطلاعاتی این اپلیکیشن رو گسترش میدن .

آشنایی با تیم فست دیکشنری Fastdic در سمت راست مبین زاده کوچک و در سمت چپ متین زاده کوچک

در سمت راست مبین زاده کوچک و در سمت چپ متین زاده کوچک

در حال حاضر 8 نفر دارن روی این پروژه کار میکنن :

■ مبین زاده کوچک : موسس ، برنامه نویس نسخه iOS و پشتیبانی فنی سایت

■ مبین زاده کوچک : برنامه نویس نسخه اندروید

■ حسین حبیبی جویباری : برنامه نویس نسخه ویندوز فون

■ عادل بخشی زاده : پشتیبانی بخش صوتی و تلفظ فارسی

■ محسن زاده کوچک : ویراستار و بهبود دهنده فرهنگ لغت

■ الهام سلیمانی : طراح گرافیکی

■ دنیل بنهم Daniel Benham : طراح گرافیکی

■ یتر ویلکینسون Peter Wilkinson : طراح گرافیکی سایت و نرم افزارها

مزایای برنامه فست دیکشنری Fastdic

فست دیکشنری اینه که رایگانه و برای هر سه سیستم عامل موبایلی مهم یعنی اندروید ، iOS و ویندوز فون منتشر شده . اما سوای این مسئله ، این اپلیکیشن چنتا مزیت بسیار خوب دیگه هم داره که در حد تیتر بهشون اشاره می کنم .

 Fastdic یه دیکشنری دو زبانه است Fastdic یک دیکشنری دو زبانه است

Fastdic یک دیکشنری دو زبانه است

با نصب فست دیکشنری انگار 2 تا دیکشنری رو گوشی تون نصب کردین ؛ چون این اپلیکیشن یه دیکشنری دو زبانه است . یعنی واژه ها رو هم انگلیسی به فارسی و هم فارسی به انگلیسی  ترجمه می کنه .

نمایش فونتیک برای یادگیری تلفظ صحیح واژه ها

اگر دقت کرده باشید در همه دیکشنری ها جلوی هر واژه چنتا علامت لاین هم نوشته شده که به این علامت ها می گن فونتیک Phonetic . فونتیک در واقع یک راهنمای ساده برای یادگیری تلفظ صحیح واژه هاست . این علامت ها به شما کمک میکنن تا تلفظ صحیح واژه رو یاد بگیرید . در این اپلیکیشن فونتیک هر دو تلفظ امریکایی و بریتانیایی نمایش داده میشه .

تلفظ صوتی واژه ها با دو لهجه امریکایی و بریتانیایی

متاسفانه خیلی از افراد ( حتی بعضی از زبان آموز ها ) از فونتیک سر در نمیارن . خوشبختانه اپلیکیشن fastdic  تلفظ صوتی واژه ها با دو لهجه امریکایی و بریتانیایی رو هم داره . این آپشن برای همه ضروریه به خصوص برای دانشجو های زبان انگلیسی و همینطور افرادی که کلاس زبان میرن و تازه دارن زبان انگلیسی رو یاد میگیرن .

تلفظ امریکایی و بریتانیایی در فست دیکشنری

تلفظ امریکایی و بریتانیایی در فست دیکشنری

نسخه اندروید Fastdic از موتور گفتار یا Speech engine خود سیستم عامل اندروید استفاده میکنه . به همین دلیل برای شنیدن تلفظ واژه ها نیازی به اینترنت ندارید . البته اینم بگم خدمت تون که پیش از استفاده از Speech engine اندروید باید زبان های مورد نیاز تون رو دانلود کنید . این دانلود یک بار انجام میشه .

امکان تهیه لیست از واژه های مورد نیاز ویژگی لغات برگزیده در برنامه فست دیکشنری یا Fastdic

ویژگی لغات برگزیده در برنامه فست دیکشنری یا Fastdic

الان دیگه خیلی از اپلیکیشن ها یه آپشن دارن که به اصطلاح بهش میگن Add to favorite . حتما شما با این آپشن در مرورگر ها آشنا شدین . در اپلیکیشن Fastdic هم این آپشن وجود داره . یعنی شما می تونید از واژه هایی رو که میخواید دم دست تون باشه یک فهرست بسازید و بعد هر دفعه که بهشون نیاز داشتید خیلی راحت و فقط با یک کلیک معنی اون واژه ها رو ببینید .

دانلود برنامه فست دیکشنری Fastdic از مارکت های رسمی

مثه همیشه اکیدا توصیه می کنم هر برنامه یا بازی رو فقط از مارکت های رسمی دانلود کنید ! اینم لینک دانلود برنامه Fastdic از مارکت های رسمی :

دانلود برنامه Fastdic برای اندروید دانلود نسخه iOS برنامه Fastdic برای آیفون و آیپد دانلود برنامه Fastdic برای ویندوز فون وب سایت فست fastdic.com نسخه آنلاین فست دیکشنری

اگر بنا به هر دلیلی نمی تونید این اپلیکیشن رو روی گوشی تون نصب کنید ، می تونید به وب سایت fastdic.com مراجعه کنید و از نسخه آنلاین این دیکشنری استفاده کنید . وب سایت fastdic.com همه امکانات اپلیکیشن رو داره . ضمن اینکه در این وب سایت یه کیبرد فارسی هم تعبیه شده تا افرادی که کیبرد فارسی ندارن هم بتونن واژه های فارسی رو تایپ کنن و معنی شون رو پیدا کنن .

به بچه های Fastdic خسته نباشید میگم و امیدوارم که این پروژه رو تا برای همیشه زنده نگه دارن چون خیلی ها به این دیکشنری ارزشمند نیاز دارن . اگر با فست دیکشنری کار کردین لطفا حتما نظر ، پیشنهادات و یا انتقادات تون رو درباره این اپلیکیشن بگید . مطمئن باشید که بچه های fastdic به نظرات کاربران شون اهمیت میدن و در پروژه لحاظ میکنن .

این مطلب توسط وب سایت علم فردا تهیه شده ! دوستان عزیز ، متاسفانه اخیرا سایت های زیادی بدون اجازه ما مطالب علم فردا رو کپی میکنن و به نام خودشون میزنن . خواهش میکنیم برای حمایت از علم فردا حتما به هر کسی که می تونید اطلاع رسانی کنید که منبع اصلی این مطالب وب سایت علم فردا ست ! دیجیک ، فروش انواع کابل و تبدیل لطفا این مطلب رو با دوستان تون هم به اشتراک بذارید ! ابراهیم درویشابراهیم درویش ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español . توصیه میکنم حتما مطالب زیر رو هم بخونید نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . ♥ حمایت مالی از علم فردا


ویدیو مرتبط :
‫بهترین دیکشنری جادویی رایگان انگلیسی به انگلیسی برای گوشی بدون نیاز به فعال بودن اپلیکشن‬‎