سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاست‌های عربستان توسط نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی تنظیم می‌شوند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مبشر لقمان» مجری و کارشناس برجسته پاکستانی با ارائه گزارشی در برنامه «کهرا سچ» در 24 نیوز با اشاره به حادثه منا گفت: وی از سوی تنظیم مقررات رسانه‌های الکترونیکی پاکستان (PEMRA) پیام‌هایی دریافت کرده که در صورت پوشش اخبار حادثه منا تحریم خواهد شد.

کارشناس پاکستانی با اشاره به برگزاری موفق راهپیمایی اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: سال گذشته حدود 15 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین در عراق شرکت کردند که آمار بسیار زیادی است.

وی ادامه داد که همچنین اگر جشنواره‌های بزرگ هند و سایر نقاط جهان را نیز مشاهده کنید افراد زیادی شرکت می‌کنند اما در عربستان حادثه‌ای رخ داد که بر اثر سوء مدیریت همه جهان شاهد آن بودند.

مبشر لقمان تاکید کرد که سیاست‌های داخلی و خارجی عربستان که تحت نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی است، بر اساس خشونت بنا شده زیرا این خشونت ضامن بقای نظام پادشاهی عربستان است.

کارشناس پاکستانی گفت که عربستان تحت نفوذ رژیم صهیونیستی است زیرا مقامات دو کشور دیدارهای محرمانه دارند و مردم باید از جریان این دیدارها آگاه باشند.

این در حالی است که عربستان سعودی بزرگترین وارد کننده سلاح در سراسر جهان است.

وی اذعان کرد: واردات سلاح عربستان در حال افزایش است و بدون شک این سلاح بیشتر از آمریکا وارد می‌شود و نسبت به گذشته سه برابر شده است.

لقمان گفت: عربستان در سال 2013 میلادی 5.5 میلیارد دلار سلاح از آمریکا خرید که در سال 2014 میلادی در بمباران این کشور در عراق و سوریه شرکت کرد.

مجری پاکستانی همچنین  خاطرنشان کرد که «هیلاری کلینتون» نیز چندی قبل عربستان را بزرگترین کمک کننده به گروه‌های افراط گرای سنی اعلام کرد.

به گفته هیلاری کلینتون، عربستان تاکنون یکصد میلیارد دلار به گروه‌های افراطی سنی در کشورهای مختلف کمک کرده است.

مبشر لقمان گفت: سیاستمداران آمریکایی به خاطر برقراری روابط ویژه بسیاری از رازهای عربستان را پنهان کرده‌اند که 11 سپتامبر یکی از آنها است.

وی اظهار داشت: «باب گراهام» نویسنده گزارشی در مورد 11 سپتامبر، عربستان را بزرگترین تامین کننده کمک مالی به هواپیما ربایان این حادثه دانسته است.

کارشناس پاکستان با اشاره به سازماندهی سیاست‌های عربستان از سوی آمریکا گفت که خانواده پادشاهی عربستان نیز در رابطه با مسایل ایران و سوریه، روابط ویژه‌ای با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند که برخی از آنها در رسانه‌های مختلف درز کرده است.

لقمان همچنین در مورد جنگ یمن نیز اظهارداشت که عربستان در حال حاضر، 150 هزار نظامی برای جنگ یمن مستقر کرده است و علاوه بر کشتار هزاران نفر، بناهای 2 هزارساله در این کشور را نیز تخریب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عربستان با خشونت با مخالفان دولت پادشاهی مبارزه می‌کند اما این نظام مشخص نیست که تاکی دوام خواهد آورد.

مبشر لقمان با اشاره به تظاهرات علیه نظام پادشاهی عربستان نیز گفت که تظاهرات ضد نظام پادشاهی عربستان در حالی از سال 2011 میلادی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی تاکید کرد که پلیس عربستان مستقیم معترضان را هدف قرار می‌دهد.

کارشناس پاکستانی با توجه به مقاومت شیخ «باقر النمر» عالم برجسته عربستانی در برابر نظام پادشاهی این کشور نیز گفت: سخنرانی‌های شیخ «باقر النمر» تنها حمایت از این تظاهرات بود اما دولت ریاض حکم اعدام وی را صادر کرده است.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
امروز بزرگترین تهدید برای جهان آمریکا و رژیم صهیونیستی