آمار ضد و نقیض سرمایه‌گذاری دولت در موتور جست‌وجوهای بومی/ تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان، ۹ هزار میلیارد تومان هزینه شد


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، به تازگی نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها  توضیحاتی را درباره‌ استفاده از موتورهای جست‌وجوگر ایرانی بیان کرده است.

این معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفته: سال گذشته دولت برای موتورهای جست‌وجو سه میلیارد (؟) هزینه کرده است و کاربران باید با حمایت از این موتورها به تقویت آنها کمک کنند.

از سوی دیگر، جهانگرد در ادامه این مصاحبه درباره‌ میزان سرمایه‌گذاری در موتورهای جست‌وجوگر ایرانی گفته: نمی‌دانیم که به‌طور کلی چقدر در این موتورها سرمایه‌گذاری شده، اما برای مثال ما در سال گذشته در بخش دولتی حدود سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که این بخشی از کل سرمایه‌گذاری انجام شده است.

 

این اظهارات ضد و نقیض رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره آمار سرمایه‌گذاری در موتورهای جست‌وجوی بومی در حالی منتشر شده که پیش از این در مراسم رونمایی از یک موتور جست‌وجوی بومی، علیرضا یاری دبیر شورای راهبری جویشگرهای بومی از اختصاص 170 میلیارد تومان برای موتور جستجوهای بومی خبر داده و گفته بود: تاکنون 15 درصد پروژه عملیاتی شده و 10 درصد اعتبار معادل 20 میلیارد تومان هزینه شده است و این پروژه به حدود 200 میلیارد تومان طی 5 سال نیاز دارد.

گرچه احتمال می‌رود واحد رقم 3 میلیارد چندان دقیق نباشد اما از آنجا که در بخشی از این مصاحبه جهانگرد خطاب به این خبرگزاری تاکید کرده که « اصیل‌ترین شاخص برای خبر درستی آن است و طبیعتا شنونده به آورنده خبر درست، اعتماد پیدا می‌کند و در عین حال آن خبرگزاری معتبر می‌شود و خبرگزاری که اخبار درست منتشر کند، قطعا معتبر شده که این خبرگزاری نیز هم در این زمینه خوب کار کرده است.» قاعدتا باید اصل را بر صحت واحد یاد شده یعنی دلار بگذاریم.

انتهای پیام/آ


ویدیو مرتبط :
از 300 هزار تومان رسیده ام به یک میلیارد سرمایه