سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جامعه بین‌المللی باید مقابل راهزنی آمریکا بایستد/مصادره 2 میلیارد دلار از ذخایر ایران توسط آمریکا سرقت است


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه نشست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد، با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: اگر در مقابل راهزنی دیوان عالی آمریکا موضع جدی از سوی جامعه بین‌المللی اتخاذ نشود، این راهزنان بین‌المللی منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خودشان مصادره می‌کنند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید دیوان عالی آمریکا در مصوبه‌ای 2 میلیارد دلار از ذخایر ایران را سرقت کرده است، جامعه بین‌المللی باید در برابر راهزنان بین‌المللی که حقوق ملت‌ها را مورد تجاوز قرار می‌دهند، بایستد، ملت ایران نشان دهد که با تمام قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ خواهد ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران در تمام عرصه‌های تقابل با نظام سیاسی آمریکا پیروز بوده است، گفت: آخرین صحنه تقابل ما دفاع از منافع مشروع ملت ایران در عرصه علم و فناوری هسته‌ای بود که ما در این صحنه پیروز شدیم و از منافع ملت‌های مظلوم دفاع کردیم، در عرصه تقابل با راهزنی دیوان عالی آمریکا نیز مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران پیروز خواهد بود.

نایب‌رئیس اول مجلس تصریح کرد: امیدواریم با ایستادگی ملت‌ها در برابر این دولت‌های حیله‌گر شاهد پیروزی ملت‌ها باشیم.

نایب‌رئیس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در همین ساعت که ما برای دوستی و مهرورزی و مبارزه با خشونت جنگ گفت‌وگو می‌کنیم، بسیاری از گفت‌وگوها برای جنگ و خشونت و ایجاد شکاف میان جوامع بشری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: آن زمان که دشمنان جوامع بشری تصمیم گرفتند در قلب جهان اسلام یک غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کنند برای این بود که می‌خواستند جنوب غربی آسیا را برای همیشه در جنگ قرار دهند و می‌خواستند بر ملت فلسطین ستم کنند.

وی ادامه داد: ایجاد رژیم نامشروع یعنی ایجاد جنگ و خشونت که این اقدام در مقابل نگاه اسلام قرار دارد، باید با هر اقدامی برای گسترش جنگ مقابله کنیم، منطق جمهوری اسلامی ایران در مسائل جهان اسلام و آسیا این است که نباید اجازه داد در امور داخلی کشورها به هر بهانه‌ای دخالت شود بلکه ملت‌ها خودشان باید سرنوشت‌شان را رقم بزنند.

ابوترابی‌فرد همچنین گفت: نباید با ارسال سلاح و تروریست‌ها به سوریه، این کشور را به میدان جنگ تبدیل کرد، باید فضا برای تصمیم‌گیری مردم سوریه فراهم شود.

وی با انتقاد از ادامه بمباران‌ها در یمن، گفت:‌ باید اجازه داد ملت‌ یمن خودشان سرنوشت‌شان را رقم بزنند، نباید ملت فلسطین را مورد ستم قرار داد. آنان باید خودشان بتوانند سرنوشت‌شان را انتخاب کنند.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد‌: باید غاصبان از فلسطین بیرون روند چرا که این تنها راهکار پایان خشونت و ناامنی در منطقه است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اگر آمریکا مقابل ایــــــــران بایستد ...