فیلمبرداری اولین فیلم سینمایی کارگردان «A۱۵۷» در خارج از کشور


فیلمبرداری اولین فیلم سینمایی کارگردان «A۱۵۷» در خارج از کشورتسنیم/ سید امیر سیدزاده تهیه کننده «دایان» از تولید مشترک این پروژه سینمایی با کشورهای چک و اکراین خبرداد و گفت: این فیلم با همکاری و کمپانی‌ها خارجی از کشور اکراین، چک ویک کمپانی فیلمسازی آمریکایی به طور کامل در خارج از کشور ساخته می‌شود.
بهروز نورانی پور کاگردان مستند «A157» و برنده سیمرغ بهترین مستند جشنواره سی و چهارم روز گذشته پروانه ساخت فیلم اجتماعی«دایان» را به تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده دریافت کرد.
مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی پور روایتگر زندگی سه دختر سوری است که پس از کشته شدن پدر و مادرشان در جنگ با تروریست‌های داعشی، مجبور به زندگی در اردوگاهی در نزدیکی مرز ترکیه شده‌اند.

سید امیر سیدزاده تهیه کننده «دایان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در مورد جزئیات ساخت این فیلم سینمایی که قرار است به کارگردانی و نویسندگی بهروز نورانی پور در ژانر اجتماعی ساخته شود گفت: این فیلم با همکاری و کمپانی‌ها خارجی از کشور اکراین، چک ویک کمپانی فیلمسازی آمریکایی به طور کامل در خارج از کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: این فیلم زمینه‌های ظهور و بروز داعش و آوارگی‌های پس از جنگ که در جامعه جهانی شکل گرفته است را نشان می دهد. در قالب قصه ای درام مهاجرت جنگ زدگان به کشورهای اروپایی در این فیلم به نمایش در می‌آید.

سیدزاده افزود: بخشهایی از این فیلم در کردستان عراق و سوریه ساخته می‌شود و از لوکیشن‌های مناطق آزاده شده سوریه استفاده خواهد شد. ضمن اینکه این فیلم بازیگر مطرحی ندارد و بازیگران بومی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

تهیه کننده «دایان» خاطرنشان کرد: این فیلم یک دارم است که فیلم‌نامه آن باهمکاری فیلمنامه نویس مشهور ترک به نگارش در آمده است.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
سام قریبیان نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی 360 درجه