سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرستان های غربی كرمانشاه در سالروز مبعث رسول اكرم غرق در جشن و سرور است


به گزارش ایرنا، مردم مومن و متدین این شهرها روز پنجشنبه با پخش نقل و شیرینی، نذری و برپایی آیین های جشن و شادی، بعثت حضرت محمد (ص) را گرامی داشتند.
شب گذشته آیین جشنی در مسجد مهدیه قصرشیرین برگزار شد كه در این آیین حاضران به جشن و شادی پرداختند و یكی از سخنرانان به بیان ویژگی های شخصیتی رسول اكرم (ص) و هدف از خلقت ایشان و مبعث این رسول گرامی پرداخت.
همچنین امروز پنجشنبه جشن عید مبعث در مساجد، تكایا، حسینیه ها و بقاع متبركه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب برپا شد و دوستداران خاندان ولایت و امامت این روز بزرگ را گرامی داشتند.
مردم ولایتمدار قصرشیرین در سنت حسنه ای مانند دیگر مسلمانان طی دیشب و امروز جوانان زیادی را روانه خانه های بخت كردند و آغاز زندگی مشتركشان را به یمن مباركی این روز جشن گرفتند.
در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در سالروز عید مبعث حضرت محمد (ص) با برپایی آیین های ویژه جشن و شادی این روز عزیز را گرامی داشتند.
آیین جشن عید مبعث در مساجد و بقعه متبركه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب طی دیشب و امروز برپا شد و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با پخش شیرینی و شربت مبعث حضرت محمد (ص) را گرامی داشتند و با ذكر صلوات بر سیدالمرسلین و خاندان پاكش این عید را جشن گرفتند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نقل و شیرینی از دیگر برنامه های مردم شهرستان های غربی استان كرمانشاه در جشن عید مبعث بود.
روز مبعث بر پایه باورهای اسلامی روزی است كه حضرت محمد (ص) در غار حرا توسط جبرییل و از سوی خدا به پیامبری مبعوث شد.
در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب مردم مسلمان اهل سنت و تشییع سالهاست كه در كنار یكدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.
7079/3012/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مبعث رسول اكرم