سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



بیوگرافی الساندرو دل پیرو، محبوبترین فوتبالیست ایتالیا (عکس)


الساندرو دل پیرو،فوتبالیست ایتالیا
 

بیوگرافی الساندرو دل پیرو، بهترین گلزن تاریخ یووه

الساندرو دل پیرو، بازیکن فوتبال اهل ایتالیا است. دل پیرو اولین بازی ملی خود را در یورو ۹۶ مقابل روسیه انجام داد. الساندرو دل پیرو در سال ۲۰۰۰ بعنوان پر درآمدترین فوتبالیست دنیا شناخته شد. ضمنا الساندرو دل پیرو به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد.

بیوگرافی الساندرو دل پیرو

الساندرو دل پیرو به تاریخ ۹ نوامبر سال ۱۹۷۴ درشهر ِ کُنیان (ونتو) ایتالیا به دنیا آمد، الساندرو دل پیرو، فرزند جینو الکتریسین و برونای خانه دار می باشد. پدرش جینو تکنسین برق بوده و اکنون بازنشسته است.

دوران کودکی الساندرو دل پیرو

الساندرو دل پیرو، در دوران کودکی همواره عادت داشت با دوستانش نلسو، پیرپائولو و جیوانی پائولو در حیاط پشتی خانه فوتبال بازی کند. همهٔ آنها رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراندند اما فقط الساندرو دل پیرو به این رویا جامهٔ عمل پوشاند.

استفانو دل‌پیرو تنها برادر الساندرو است که ۹ سال از کوچکتر است و پیش از اینکه مصدومیت گریبانگیر او شود مدتی را در باشگاه سمپدوریا به فوتبال حرفه‌ای اشتغال داشت. در دوران کودکی الساندرو دل پیرو، خانواده‌اش پول چندانی برای سفر به نقاط مختلف دنیا نداشتند و برای همین الساندرو دل پیرو آرزو داشت که رانندهٔ کامیون شود تا بتواند به تمام دنیا سفر کند.

الساندرو دل پیرو، در سن هفت سالگی برای تیم خردسالان سن وند میانو و بعنوان دروازه‌بان بازی می‌کرد. مادرش ترجیح می‌داد الکس دروازه‌بان باشد تا خطر مصدومیت احتمالی وی کمتر شود. ولی سرانجام روزی برادرش استفانو به مادرش گفت: «نمی‌بینی الکس در خط حمله عالیست؟» و اینگونه بود که الساندرو دل پیرو یک مهاجم شد.

زندگی شخصی الساندرو دل پیرو

الساندرو دل پیرو،فوتبالیست ایتالیا

الساندرو دل پیرو و همسرش

الساندرو دل پیرو از سال 1999 با " سونیا آموروزو " آشنا شد و در سال  2005 با او ازدواج کرد. حاصل ازدواج الساندرو دل پیرو با سونیا  تا به اینجا متولد شدن 2 پسر و یک دختر به نام های توبیاس (2007)، دورتا  (200) و ساشا ( 2010 ) است.


زندگی ورزشی الساندرو دل پیرو

الساندرو دل پیرو، با بازی در تیم محلی سن وند میانو در سال ۱۹۸۸توسط استعدادیاب‌های تیمهای معتبر شناسایی شد و در سن ۱۳ سالگی برای بازی در تیم پادووا کالچیو خانواده‌اش را ترک کرد. اولین بازیهای الساندرو دل پیرو در فوتبال حرفه‌ای به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد زمانی که الساندرو دل پیرو، چهار بازی در سری ب انجام داد. در فصل بعد تعداد بازیهای دل پیرو به عدد ده رسید و او اولین گل خود را نیز به ثمر رساند.

الساندرو دل پیرو در یوونتوس

الساندرو دل پیرو،فوتبالیست ایتالیا

عکس های الساندرو دل پیرو

در سال ۹۳ الساندرو دل پیرو به باشگاه یوونتوس رفت، باشگاهی که تا امروز هم هنوز در آن بازی می‌کند. الساندرو دل پیرو اولین بازی خود را در سری آ و در سپتامبر ۱۹۹۳ در برابر تیم فوجیا انجام داد. الساندرو دل پیرو اولین گلش را در بازی بعد و در برابر رجیانا به ثمر رساند و سپس در اولین بازی که بعنوان بازیکن ثابت بازی کرد در برابر پارما یک هت-تریک (سه‌گل) به ثمر رساند.

 

در اولین فصل حضور الساندرو دل پیرو در یووه این تیم موفق به فتح اسکودتو بعد از ۸ سال شد. دل پیرو به همراه باشگاه تورینی موفق به فتح ۷ اسکودتو (۱۹۹۵, ۱۹۹۷, ۱۹۹۸, ۲۰۰۲, ۲۰۰۳, ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶)، یک جام قهرمانان اروپا (۱۹۹۶) و یک جام بین قاره‌ای (۱۹۹۶) شد.

بهترین فصل الساندرو دل پیرو در سال ۱۹۹۸-۱۹۹۷ بود جایی که دل پیرو ۲۱ گل در لیگ ایتالیا به ثمر رساند و با زدن ۱۰ گل در لیگ قهرمانان آقای گل آن رقابتها شد. یکی از آن گلها ضربه آزاد معروف الساندرو دل پیرو در برابر موناکو در مرحلهٔ نیمه نهایی بود. گل دل پیرو در دیدار فینال در برابر دورتمند نتوانست مانع شکست ۳-۱ یووه در آن دیدار شود.

در فصل ۹۹-۱۹۹۸ الساندرو دل پیرو، از آمادگی به دور بود ضمن اینکه یووه هم با اتهامات دوپینگ که بعدآ از آن تبرئه شد دست به گریبان بود. در اکتبر همان سال الساندرو دل پیرو دچار مصدومیت شدیدی از ناحیهٔ زانو در برخورد با مارکو زانچی مدافع اودینزه شد و تا آخر فصل از رقابتها دور ماند. یووه بدون الساندرو دل پیرو دچار مشکل شد و فصل را با رتبهٔ نازل ششم به پایان رساند.

در همین دوران بود که جیانی آنیلی رئیس اسبق یووه الساندرو دل پیرو را با نقاش عصر رنسانس، پینتوریکیو مقایسه کرد و به او لقب پینتوریکیو داد. هوادران نیز به او لقب پدیدهٔ واقعی دادند،که اشاره‌ای به لقب رونالدو یعنی پدیده داشت که توسط هواداران تیم رقیب، اینتر میلان، به او داده شده بود.

نقطه قوت الساندرو دل پیرو

یکی از بزرگترین نقاط قوت الساندرو دل پیرو کارآمدی او در نقاط مختلف زمین به عنوان یک مهاجم است. هنگام شروع دوران بازیگری، الساندرو دل پیرو بعنوان مهاجم نوک بازی می‌کرد اما سپس در پست مهاجم دوم مورد استفاده قرار گرفت. دل پیرو همچنین توانایی بازی در پست هافبک بازیساز پشت سر دو مهاجم را دارد.


در زمان مارچلو لیپی، الساندرو دل پیرو در سیستم سه مهاجمه و در کنار بزرگانی نظیر جیانلوکا ویالی وفابریتزیو راوانلی به بازی گمارده می‌شد. با آمدن زین‌الدین زیدان الکس پشت سر فیلیپو اینزاگی به بازی گرفته می‌شد. سیستمی که بعدآ در آن زیدان جای خود را به پاول ندود و اینزاگی جای خود را به دیوید ترزگه داد.

بعد از یورو ۲۰۰۴ لیپی جای خود را به فابیو کاپلو داد. کاپلو اعتقاد چندانی به الساندرو دل پیرو نداشت و علیرغم میل هواداران بیشتر از خرید جدید یووه در خط حمله یعنی زلاتان ابراهیموویچ استفاده می‌کرد. با وجود این الساندرو دل پیرو موفق به زدن ۱۴ گل برای یووه شد و تاثیر زیادی در موفقیت یووه برای کسب ۲۸امین اسکودتوی خود داشت. پاس گلی که دل پیرو با یک ضربهٔ برگردان برای ترزگه مهیا کرد موجب پیروزی ۱-۰ یووه مقابل میلان در سن سیرو شد.

بازی الساندرو دل پیرو در سری ب 2006/07

به عقیدهٔ کارشناسان، الساندرو دل پیرو در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ دوباره به اوج خود بازگشت و در کل رقابتها، ۲۰ گل برای یووه به ثمر رساند و این در حالی بود که کاپلو از دل پیرو به عنوان یک ذخیرهٔ صرف استفاده می‌کرد، تا به گفتهٔ خود کاپلو بتواند تاثیر آنی و لحظه‌ای بر بازی تیم بگذارد. الساندرو دل پیرو هیچگاه رابطهٔ نزدیکی با کاپلو نداشت و مدتی پس از رفتن کاپلو از یووه در وبسایت خود نوشت: «اگر کاپلو در یووه می‌ماند، من این تیم را ترک می‌کردم.»

الساندرو دل پیرو در سال ۲۰۰۶ با رکورد خوزه آلتافینی که همانا زدن شش گل بعنوان بازیکن ذخیره بود مساوی کرد. در ۱۰ ژانویه ۲۰۰۶ الساندرو دل پیرو، با زدن سه گل در مقابل فیورنتینا در جام حذفی به بزرگترین گلزن تاریخ یووه تبدیل شد.

الساندرو دل پیرو بدین ترتیب شمار گلهای خود را به ۱۸۵ گل رساند. رکورد قبلی با ۱۸۲ گل در اختیار جیامپیرو بونیپرتی بود. الساندرو دل پیرو آخرین گل یووه را در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ به ثمر رساند و بعد از آن فصل جریان رسوایی کالچیوپولی به وجود آمد.

الساندرو دل پیرو و بازی در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ در سری ب

الساندرو دل پیرو،فوتبالیست ایتالیا

الساندرو دل پیرو، بازیکن سابق فوتبال اهل ایتالیا

یووه به سری ب سقوط کرد و دو اسکودتوی آخر آنها پس گرفته شد. الساندرو دل پیرو به عنوان کاپیتان اعلام کرد که در یووه می‌ماند و بطور تلویحی از سایر بازیکنان نیز خواست در کنار یووه باقی بمانند و گفت: «خانوادهٔ آنیلی و هواداران لایق این فداکاری هستند». این در حالی بود که بازیکنان بزرگی نظیر زلاتان ابراهیموویچ، فابیو کاناوارو و لیلیان تورام یووه را ترک کردند.

اولین بازی الساندرو دل پیرو بعد از قهرمانی در جام جهانی بازی جام حذفی در برابر چزنا در ۲۳ آگوست ۲۰۰۶ بود. چون یوونتوس در سری ب بازی می‌کرد، جام حذفی تنها امید آنها برای کسب یک سهمیهٔ اروپایی در جام یوفا بود. الساندرو دل پیرو که به تازگی از تعطیلات بازگشته بود کار را از روی نیمکت آغاز کرد و سپس در حالی که بازی ۱-۱ بود در دقیقهٔ ۷۴ وارد زمین شد و ثانیه‌هایی بعد گل پیروزی را برای یووه به ثمر رساند.

در بازی بعدی جام حذفی مقابل ناپولی هم الساندرو دل پیرو بعنوان بازیکن ذخیره در دقیقه ۶۱ وارد شد. یووه از حریف عقب بود ولی الکس دل پیرو دو گل به ثمر رساند تا یوو&


ویدیو مرتبط :
الساندرو دل پیرو