سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۱۵ نشست در نمایشگاه کتاب


حضور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۱۵ نشست در نمایشگاه کتابمهر/ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از برگزاری ۱۵ نشست علمی و فرهنگی تخصصی این سازمان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، ضمن اعلام این خبر گفت: نشست‌های این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال، با حضور اندیشمندان و سخنرانانی از ایران و برخی کشورهای خارجی و همچنین مسئولین امور فرهنگی کشورمان و کشورهای خارجی از ۵ قاره جهان، برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نشست «تحلیل و بررسی نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی» را یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین این نشست‌ها عنوان کرد که در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت همزمان با عید مبعث حضرت رسول (ص) و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشورمان در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن سرای ملل برگزار خواهد شد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین از برگزاری نشست مشترک مرکز گفتگوی همکاری آسسیا (ACD) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی بیش از ۳۴ کشور در محل نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: این نشست به منظور بررسی فعالیت‌های مشترک و متمرکز فرهنگی بین کشورهای عضو برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روسیه میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب است، گفت: بر همین اساس و با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین المللی الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) نشستی تخصصی را با عنوان «بررسی ادبیات روسی در آثار ترجمه شده به زبان‌های دیگر» با حضور شخصیت‌های فرهنگی دو کشور برگزار خواهیم کرد. از ترجمه فارسی کتاب «خاطرات آندره وارطانیان» نیز رونمایی می‌شود که توسط گروه انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است.

وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی «سه دهه مهاجرت ایرانیان» همراه با رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات سه دهه مهاجرت»، «مشهد پایتخت فرهنگی ۲۰۱۷ - اهداف و برنامه‌ها» و «طرح تاپ؛ ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان‌های دیگر» از دیگر‌ نشست‌های پیش‌بینی شده این سازمان در نمایشگاه کتاب هستند.

ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنان خود نیز به برگزاری نشست «گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» با حضور اندیشمندان از ایران و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی «وضعیت ترجمه آثار ایرانی به زبان عربی» و رونمایی از کتاب‌های ایرانی «تاریخ ادب فارسی» (تمیم داری)، «گزیده تاریخ ایران» (رضا شعبانی)، «تاریخ هنر ایران» (آیت‌اللهی)، از دیگر نشست‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از ارایه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب به ۳۳ زبان در غرفه سازمان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۱۵ عنوان کتاب سازمان که عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده‌اند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. بازدیدکنندگان و مخاطبان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه کتاب می‌توانند با نشریات و مجلات تخصصی این سازمان از جمله الوحده، اکو، الطاهره، محجوبه و ایران نوین که به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو منتشر می‌شوند، آشنا شوند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
‫نشست خبری رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واتیکان‬‎