سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دبیر کارگروه فیلترینگ: 95 درصد کانال‌های غیراخلاقی باز است؛ فیلتر تلگرام در دستور کار


دبیر کارگروه فیلترینگ: 95 درصد کانال‌های غیراخلاقی باز است؛ فیلتر تلگرام در دستور کار

خراسان/ دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه(کارگروه فیلترینگ) گفت: 95 درصد کانال های غیراخلاقی تلگرام باز است و موضوع مسدودسازی این شبکه اجتماعی همچنان در دستور کار کمیته تعیین مصادیق است.

خرم آبادی در مورد دستور کار جلسه آینده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: جلسه این هفته کارگروه برگزار نمی شود اما به هر ترتیب موضوع تلگرام در دستور کار جلسه آینده این کارگروه قرار دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: بیش از 95 درصد کانال های غیر اخلاقی تلگرام هنوز مسدود نشده و در دسترس کاربران ایرانی است.وی در گفت وگو با مهر درباره پاسخ مثبت تلگرام به درخواست ایران برای مسدودکردن صفحات غیراخلاقی، تاکید کرد:5 درصد کانال های فیلترشده از قبل هم فیلتر بوده و این موضوع ربطی به درخواست وزارت ارتباطات از مدیران این شبکه ندارد.

مدیر تلگرام اعلام کرده که در اجرای سیاست های داخلی تلگرام، کانال های مستهجن را فیلتر می کند که منظور وی صرفا کانال های عمومی مستهجن بوده است. دوروف تاکید کرده بود که مسدود سازی این موارد ربطی به درخواست ایران ندارد. وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون افرادی که پیش از این کانال های عمومی مستهجن و مبتذل درست کرده بودند برای فرار از مسدود شدن، نوع کانال خود را از عمومی به خصوصی تغییر داده اند اما در میزان و نوع محتوای مستهجن و تعداد کاربرانشان و نیز دسترسی به این کانال ها، هیچ محدودیتی ایجاد نشده است.

حتی بسیاری از کانال های مستهجن و غیراخلاقی بعد از مسدود شدن، عنوان خود را از کانال عمومی به کانال خصوصی تغییر داده اند و بدون این که تغییری در ماهیت و محتواهایشان صورت گیرد، مجددا با همان کاربران قبلی کار خود را از سر گرفته اند.وی با تاکید براین که مشکلات تلگرام همچنان باقی است، خاطرنشان کرد: زمان برگزاری جلسه کارگروه، بستگی به آمادگی اعضا برای تشکیل جلسه دارد.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: هیچ یک از اعضای کارگروه تعیین مصادیق و مسئولان کشور با حضور و عضویت مردم در شبکه های اجتماعی مخالف نیستند بلکه آنچه که باعث مطرح شدن موضوع مسدودسازی برخی شبکه های اجتماعی خارجی در کارگروه شده، این است که بسیاری از این شبکه ها به وسیله صهیونیست ها اداره می شوند و به هیچ وجه از قوانین و مقررات کشور تبعیت نمی کنند.

وی افزود : قوانین کشور صرفاً برای محیط فیزیکی وضع نشده اند و همه مسئولان کشور مکلفند تمهیدات لازم را برای اجرای قوانین در فضای مجازی نیز فراهم کنند. یکی از این تمهیدات ، تقویت شبکه های اجتماعی داخلی به منظور جایگزینی آن ها با شبکه های خارجی است.معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به این که مشکلات فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی نظیر تلگرام تنها به انتشار محتوای غیر اخلاقی محدود نمی شود، تاکید کرد: این شبکه علاوه بر انتشار محتوای غیراخلاقی، دارای کانال ها و گروه هایی است که علیه امنیت کشور ، مقدسات اسلامی و فرهنگ و هویت ملی مردم ایران اقدام به انتشار محتوای مجرمانه می کنند و کارگروه با درنظر گرفتن همه ابعاد، این موضوع را بررسی و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

در این باره خبرگزاری فارس نیز اعلام کرد:بنابر اطلاعات رسیده به این خبرگزاری از برخی منابع رسمی نزدیک به دولت، وزارت ارتباطات از تلگرام خواسته بود سروری در ایران ایجاد کند که این موضوع از سوی مدیران تلگرام رد شد و آن ها این پیشنهاد را خواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی تعبیر کردند.در حالی که ایران پیش از این از گوگل و یاهو هم خواسته بود که سرورهایشان را به ایران منتقل کنند.پیش از این الزام انتقال سرور شبکه های خارجی فعال در ایران از سوی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیزمطرح شده بود.


ویدیو مرتبط :
کانال Elite PS4 Gamer در تلگرام باز شد!!!!