سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأسیس موزه شخصی توسط یک جوان پارسیانی


فارس/ جوان پارسیانی با گردآوری آثار و ابزار قدیمی، یک موزه مردم‌شناسی در خانه خود راه‌اندازی کرد.

محمود صالحی، جوان پارسیانی-پارسیان در غرب هرمزگان است- از سال‌ها پیش تاکنون اقدام به جمع‌آوری آثار قدیمی از سراسر شهرستان کرده بود و با نمایش آن توانست توجه به میراث نیاکان را یادآور شود.

وی، اظهار داشت: نمایش آثار زندگی پیشینیان و نوع بهره‌برداری از آن می‌تواند برای جوانان جالب باشد لذا تاکنون با استقبال خوب جوانان روبرو بوده است.

این فعال فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: بازدید از موزه برای عموم مردم آزاد و رایگان است و تاکنون مردم زیادی از سراسر شهرستان برای بازدید مراجعه کرده‌اند.

صالحی کوچکی مکان نمایش آثار را یکی از مشکلات پیش‌روی خود دانست و اظهار کرد: مردم با اطلاع از جمع‌آوری آثار، آنچه که به عنوان وسایل و آثار قدیمی در اختیار دارند جهت نگهداری و نمایش به من تحویل می‌دهند اما در فضای کوچک خانه قادر به نمایش همه آنها نیستم لذا در نظر دارم چنانچه در آینده موزه‌ای توسط مسئولان در شهر دشتی دایر شود همه آثار را به موزه شهرستان تحویل بدهم.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 200 قطعه آثار بزرگ و کوچک در نمایشگاه عرضه شده که این تعداد در حال افزایش است لذا در نظر دارم فضایی متناسب با آن ایجاد کنم و این مجموعه را توسعه بدهم.

گفتنی است؛ شهر دشتی یکی از شهرهای فرهنگی شهرستان پارسیان است که مردم علاقه زیادی به فعالیت‌های فرهنگی دارند و پارک این شهر با توجه به عرضه غذاهای بومی و محلی در شب‌های جمعه از استقبال قابل توجهی برخوردار است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هم اندیشی مدیران موزه ها و کاخ موزه ها در باغ موزه قصر