سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاکید معصوم بر ازسرگیری جلسات پارلمان؛ تازه‌ترین موضع اعتصاب‌کنندگان


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فواد معصوم رئیس جمهور بر ضرورت ازسرگیری جلسات پارلمان در نزدیک‌ترین زمان ممکن و پایبندی به اراده تفاهم و وحدت صف داخلی با هدف دستیابی سریع به موضع‌گیری یکپارچه‌ای تاکید کرد که حل تمام مشکلات را تضمین و از منافع عالی تمام طیف‌های ملت عراق حمایت و نظام دموکراتیک را تقویت کند.

معصوم که یان کوبیچ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق را در کاخ السلام به حضور پذیرفته بود، اعلام کرد به توانمندی عراقی‌ها برای عبور از بحران کنونی قویا اعتماد دارد. وی همگان را به وحدت و حفظ دستاوردهای ملی دعوت کرد.

نماینده بان کی مون هم از تلاش‌های فواد معصوم برای حل بحران پارلمانی اخیر تقدیر و بر آمادگی سازمان ملل برای حمایت از عراق در  تمام زمینه‌ها تاکید کرد.

تاکید بر ضرورت برگزاری نشست فراگیر پارلمان

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هم که هیئتی از حزب الفضیله الاسلامی به ریاست هاشم الهاشمی را به حضور پذیرفته بود، بر ضرورت برگزاری نشست فراگیر و یکپارچه پارلمان تاکید کرد.

بر اساس گزارش الفرات، در این نشست جزئیات بحران سیاسی و  امنیتی حاکم بر عراق بررسی شد و دو طرف بر ضرورت حل پرونده‌ةا و پایان اختلافات در داخل پارلمان و برگزاری نشست فراگیر و یکپارچه با حضور تمام طرف‌های روند سیاسی و رسیدن به راه‌های میانه تاکید کردند.

قرار است پارلمان عراق امروز در حالی نشست برگزار کند که به سبب اعتصاب شماری از نمایندگان، شرایط باثباتی در پارلمان حاکم نیست، الفرات علت اعتصاب  برخی نمایندگان را اختلافات بر سر تعدیل وزارتی دانسته است.

مخالفت با استعفای عبدالمهدی

از سوی دیگر عادل عبدالمهدی وزیر مستعفی نفت عراق گفته است حیدرالعبادی با استعفایش مخالفت کرده است. وی گفت استعفایم بازگشت‌ناپذیر است و بر اهمیت انتخاب جایگزین خود از طریق رایزنی با طرف‌های ذیربط تاکید می‌کنم.

تازه‌ترین موضع‌گیری کردها

شوان الداودی از نمایندگان ائتلاف کردستان عراق گفت ائتلاف کردستان در نشست روز سه شنبه شرکت می‌کند. وی بر ضرورت تعامل آرام با وضع موجود تاکید کرد.

وی اظهار داشت وضع متشنج حاکم بر روند سیاسی به تفاهمات و بازگشت به مسیر صحیح از طریق گام‌های رو به جلو نیاز دارد و همه گروه‌های سیاسی باید به مسیر صحیح بازگشته و با آرامش و تفاهم با مسائل تعامل کنند.

خاطر نشان می‌شود سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق ضمن درخواست از همه نمایندگان برای شرکت در نشست امروز هدف از آن را نجات کشور از رنج سختی که مبتلا شده، دانست.

تازه‌ترین موضع‌گیری نمایندگان اعتصاب کننده

نهله الهبانی از نمایندگان اعتصاب کننده گفت در صورتی نشست روز سه‌شنبه حد نصاب قانونی را به دست آورد، ما نمایندگان اعتصاب کننده به سمت معارضه و اپوزیسیون پیش خواهیم رفت.

الهبابی افزود نمایندگانی که اعتصاب نکرده‌‌اند،‌ادعا می‌کنند که حد نصاب کامل را در اختیار دارند، اگر دارند چرا نشست را برگزار نمی‌کنند، در آن صورت ما اعتصاب کنندگان، معارضه و اپوزیسیون خواهیم شد.

به گزارش تسنیم، پارلمان عراق قرار است امروز مسئله برکناری رئیس مجلس در نشست اخیر نمایندگان اعتصاب کننده که تعدادشان 170 نفر بود، ولی اکنون به 100 نفر کاهش یافته است، بررسی کند، البته خبرهای ضد و نقیضی درباره شرکت حیدرالعبادی نخست وزیر در نشست امروز برای معرفی اعضای کابینه تعدیل شده مطرح شده است.

این در حالی است که المیادین گزارش داد برخی نمایندگان اعتصاب کننده گفته‌اند اگر سلیم الجبوری در نشست  امروز بخواهد بر کرسی ریاست تکیه بزند، اجازه چنین کاری را به وی نخواهند داد.

این شبکه همچنین از حرکت طرفداران مقتدی صدر به سمت مجتمع دولتی و پارلمان عراق برای برگزاری تظاهرات خود خبر داده  است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بهنام پوراکبری 14 معصوم هیئت چهارده معصوم (واحد)94