فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سلام به جانبازان سرافراز وطنم- علی سالمی *


جانباز فردی است كه سرشار از ایثار و شهامت و مردانگی است و جانباز شدن یعنی بیعت كردن با حضرت عباس(ع) ،‌ جانبازان شرافت و افتخار این سرزمین هستند.
جانباز عضوی یا اعضای بدن خود را در راه آرمان های مقدس داده تا حتی یك وجب از خاك این كشور را ندهد، وی از جان، چشم ، گوش و دست و پای خود می گذرد.
جانباز یعنی دست پنجه نرم كردن با موج گرفتگی و اعصاب و روان،
جانباز یعنی تنفس با ماسك اكسیژن و دردهای بی درمان گازهای شیمیایی و جانباز یعنی حسرت خوردن از عقب ماندن از یاران شهید.
جانباز هنوز در جنگ است و یاد و خاطرات تلخ و شیرین آن، كابوس ها و رویاهایش را می سازند.
جانباز زخم جنگ را ساده پذیرفته و تحمل می كند اما تحمل زخم زبان و بی انصافی چون سهمیه، رانت و حقوق برخی برای او، از زخم های جنگ سخت تر است.
جانباز كسی است كه صبر و تقوا دارد و ایمان و به كج فهمان جز سكوت جوابی نمی دهد.
وی فردی بی ادعاست كه نه ترحم می خواهد و نه بر من، تو و او منتی می گذارد،‌جانباز بنده صالح خدا و سراپا احترام است؛ احترام به دلاوری ها،‌ شرف و غیرت ، چشم های نابینا، قطع نخاع و دست و پایش.
احترام به نداشته هایی كه داشته است و داشته های جدیدی نظیر عصا، صندلی چرخ دار، كپسول اكسیژن، زخم بستر، زخم های آشكار و نهان و یك دنیا درد و كیسه های پراز آمپول و پماد و قرص های مسكن و خواب كه نداشته است.
روز جانباز فرصتی مغتنم است تا نسل امروز علاوه بر الگوگرفتن از رشادت ها و جانبازی های حضرت عباس(ع) ، درباره رویدادهای دوران دفاع مقدس ، و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان غیرتمند این مرز و بوم به مطالعه بپردازند و درس ها و پیام های زندگی ساز را از متن آن تاریخ ماندگار استخراج كند.
- جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تقدیم به همه جانبازان عزیز و سرافراز