سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داوودی: معیشت مردم دغدغه اصلی لیست اصولگرایان است/ وحیددستجردی:کسانی که مورد حمایت آمریکا هستند چگونه می‌خواهند از حقوق ملت دفاع کنند / فروزنده:مهم‌ترین مسئله اصولگرایان اقتصاد و معیشت مردم است


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،هم‌اندیشی نخبگان لرتبار ایران اسلامی با عنوان «بصیرت انقلابی انتخاب آگاهانه» با حضور لاله افتخاری، مرضیه وحیددستجردی، مهرداد بذرپاش، پرویز داوودی، محمد اردکانی،لطف‌الله فروزنده ،حجت‌الاسلام حامد طاهری خرم‌آبادی، بیژن رنجبر رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس و سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در مسجد الرحمان تهران برگزار شد.

* سلگی: دخالت‌های بیگانگان به جایی رسیده که انگلیس خبیث برای ما نسخه می‌پیچد

در این همایش روح الله سلگی دبیر همایش با بیان اینکه مردم غیور لر در گردنه‌های سخت انقلاب و دشواری‌های کشور همواره پیشتاز بودند و در تجدید میثاق با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین در زمان جنگ، انتخابات و راهپیمایی‌ها پیشاهنگ بودند، گفت: هدف از برگزاری این هم‌اندیشی این است که بتوانیم 7 اسفندماه برگ زرین دیگری از کتاب قطور افتخارات ملت ایران به خصوص قوم لر را ورق بزنیم.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که کماکان انقلاب اسلامی با رویکرد نهضتی و آرمانگرایی مسیر عاشورایی خود را طی کند تا شاهد تلالو انقلاب به عنوان تکیه‌گاه مستضفعان عالم باشیم.

وی با اشاره به دخالت‌های بیگانگان که اخیراً پیرامون انتخابات و لیست‌های انتخاباتی صورت گرفته است، گفت: دخالت بیگانگان به جایی رسیده است که انگلیس خبیث برای مردم ما نسخه می‌پیچد، ولی نخستین دغدغه ما این است که راه امام(ره) و شهدا را طی کنیم و روحیه سلحشورانه ملت ما همواره این دغدغه را نشان داده است.

سلگی ادامه داد: در لیستی که تحت عنوان اصولگرایان می‌بینیم، همه افراد بدون اشکال نیستند و مطمئناً ضعف‌هایی وجود دارد، ولی آنچه مهم است تلاش آنها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و نگاه خودباورانه آنها است.

وی با تقدیر از بیژن رنجبر رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس، گفت: رنجبر به نفع اصولگرایان از انتخابات انصراف داد و با این کار نماد اخلاق سیاسی را به نمایش گذاشت.

* رنجبر: ضرورت آسیب‌شناسی دخالت‌ انگلیس در لیست‌های انتخاباتی

بیژن رنجبر رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این دوره از انتخابات بسیار مهم و حساس است، گفت:‌ آمریکای جنایتکار و انگلیس پلید آنقدر جرأت پیدا کرده‌اند که برای ما نسخه می‌پیچند و این مسئله اهمیت انتخابات را می‌رساند.

وی افزود:‌ البته دشمنان ما در 10 سال اخیر جرأت چنین دخالت‌هایی را نداشته‌اند و این مسئله جای آسیب‌شناسی دارد که چه اتفاقی افتاده دشمن با این جرأت در مسائل داخلی ما دخالت می‌کند.

رنجبر با بیان اینکه حضور آگاهانه و با بصیرت در صحنه انتخابات حیاتی است، عنوان کرد: این دوره از انتخابات هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی مانند تنگه احد است و باید همه با تمام سلایق حضور یابیم و اجازه ندهیم صدمه‌ای به کاندیدای ارزشی و انقلابی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی وارد شود.

رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: برای جلوگیری از صدمات احتمالی به کاندیداهای ارزشی و انقلابی حضور 100درصدی و آگاهانه و با بصیرت در انتخابات الزامی است.

وی اظهار داشت: ما هیچ تعصب قومیتی نداریم و همه از تبار ایران اسلامی و فرزندان این مرز و بوم هستیم، مقام معظم رهبری فرمودند تنوع اقوام و اقلیت‌ها یک ویژگی‌ ممتاز برای ایران است و قوم بختیاری و لرها را جزو باوفاترین و بهترین اقوام ایرانی با صفات شجاعت، صداقت، شیعی، پاکدامنی و وفاداری به انقلاب اسلامی نام بردند و اینجا بدون تعصبات قومیتی می‌خواهیم بگویم لرتباران همواره با ظلم حاکمان مقابله کردند و امروز نیز اجازه نمی‌دهیم دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس در مسائل داخلی ما دخالت کنند.

* افتخاری: اصولگرایان برنامه ویژه اقتصادی را برای حل اشتغال جوانان دارند

در ادامه لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بصیرت می‌خواهد که انسان موقعیت‌شناس باشد و در مواقع حساس بداند چگونه عمل کند. از همین روست که رهبر معظم انقلاب نیز بر نقش خواص تأکید می‌کنند و اگر خواص به درستی عمل کنند، نیازی نیست تا حسین‌بن علی‌(ع) در کربلا به شهادت برسند.

افتخاری با اشاره به حضور اقشار و اقوام مختلف ایرانی در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اهمیت انتخابات، فرصت بزرگی است که باید از آن به درستی استفاده کنیم و با بصیرت، اهمیت و شجاعت خود که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، اجازه ندهیم رهبر انقلاب تنها بماند.

وی بابیان اینکه انتخابات مانور حضور مردم در عرصه سیاسی است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره پس از انقلاب تلاش کرده است تا توطئه‌هایی را علیه انقلاب انجام دهد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است که ما نمونه توطئه دشمنان را در زمان جنگ و در فتنه سال 88 شاهد بودیم.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در حال حاضر موقعیت از زمان جنگ سخت‌تر است، تأکید کرد: دشمن اکنون قصد نفوذ در امر انتخابات را دارد و به نیت تفرقه به میدان آمده است که باید این امر را جدی بگیریم.

افتخاری تصریح کرد: بزرگان همچون آیت‌الله موحدی کرمانی توانسته‌اند به یک لیست برسند، قطعاً 30 نفر در یک لیست افراد محدودی هستند اما مهم آن است که همه آمده‌اند تا انتخابات باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود و در نتیجه جلوی نفوذ دشمن گرفته شود.

افتخاری با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کشورمان اشتغال است، خاطرنشان کرد: اصولگرایان برنامه ویژه‌ای برای امر اقتصاد دارند و ما باید فرصت‌های شغلی را برای جوانان خود در کشور ایجاد کنیم، اما دولت‌ها از این زمینه غفلت کردند و به دنبال حل این مسئله نیستند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اقدامات مثبت خود در مجلس برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: امیدوارم پس از انتخابات، شاهد جشن مردم و عزای دشمن همچون گریه کماندوها باشیم و انقلاب هر روز بیش از پیش شکوهمندتر و موفق‌تر شود.

* وحیددستجردی: کسانی که مورد حمایت آمریکا هستند چگونه می‌خواهد از حقوق ملت دفاع کنند

در ادامه این همایش مرضیه وحیددستجردی عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان تهران ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه‌ای که بیان فرمودند تاکید کردند: ای مردم بدانید امامت ما شما را از تفرق و پریشانی نجات می‌دهد ما خداوند را شاکریم که شیعه دارای چنین بانوی بزرگواری است.

عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان بر همین اساس  گفت: امروز ما ولایت فقیه را از همین ولایت و امامت داریم که ما را از تفرق و گرفتاری‌های آن نجات می‌دهد.

وحیددستجردی یادآور شد: اگر امروز دوستان شما کاندیدای ورود به مجلس هستند برای رفاه، عدالت، شکوفایی اقتصاد و مبارزه با رکود کمرشکن و برای اشتغال جوانان این سرزمین است و در واقع برای خدمت به این مردم که ائمه اطهار و حضرت بقیه‌الله نیز برای چنین حکومتی تلاش می‌کنند. حکومتی که حکومت ناب اسلامی بوده و مردم در رفاه کامل و دیانت به سر می‌برند و اخلاق بر چنین جامعه‌ای حاکم است.

وی تاکید کرد: حتما نخبگان می‌دانند کسانی که در لیست‌های اصولگرایی قرار دارند که این لیست‌ها هم برای مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری مشخص است و با سایر لیست‌ها تفاوت دارد، قصد و نیتش خدمت به مردم است نه برای جاه و پست و مقام.

 عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان تلاش این لیست را اشتغال برای همه مردم،‌عدالت، اقتصاد شکوفا، آموزش برای همه مردم و خدمت به ولایت و اینکه کسانی وارد مجلس شوند که مرعوب دشمن نباشند و بخواهند اسلام اشرافیگری را حاکم کنند دانست و گفت که لیست ائتلاف اصولگرایان برای اسلام ناب محمدی و توسعه جامعه اسلامی تلاش می‌کند.

وحیددستجردی تاکید کرد: همه کسانی که با رای شما وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند مسیر دولت و کشور را ریل گذاری می‌کنند از این رو آن‌ها که وارد می‌شوند باید تمام مشکلات کشور را با پوست و گوشت خود احساس کرده باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند اگر کسانی که وارد مجلس می‌شوند معتقد به اشرافیگری نباشند چگونه می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

وی بر همین اساس تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر روزی آمریکا از ما تعریف کند باید به خود شک کنیم و حال آن‌ها که مورد تائید آمریکا هستند چگونه می‌خواهند از حقوق مردم دفاع کنند و مردمی باشند.

 عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: امیدواریم هفتم اسفند ماه همه کسانی که نگران آینده این نظام و تابع ولایت فقیه ، امامت و ولایت هستند در پای صندوق رای، رای خود را هم برای نامزدهای انتخابات مجلس و هم خبرگان رهبری به صندوق بیاندازند.

* اردکانی: مجلسی که مرعوب دشمن نباشد می‌تواند از دشمن امتیاز بگیرد

همچنین محمد ناظمی اردکانی کاندیدای ائتلاف اصولگرایان گفت: در شرایط حساسی قرار داریم که در ادامه تصمیماتی که برای رفع تحریم‌ها گرفته شده است  برنامه‌ریزی کنیم، تحریم بر روی اقتصاد ملی ما تأثیرگذار بود، اقتصاد را تضعیف کرد، به پای میز مذاکره رفتیم، امتیازاتی دادیم و امتیازاتی گرفتیم، حالا بحث وزن‌کشی مذاکرات نیست، در حال حاضر اجرای برجام و برجام 2 مطرح می‌شود که باید مواظبت کنیم تا دوباره امتیازاتی را از دست ندهیم و با تدبیر و هوشیاری امتیازاتی بگیریم.

وی افزود: دشمن هر زمان که بتواند می‌خواهد امتیاز بگیرد و با وجود تعهداتش پای میز مذاکره به دنبال امتیازگیری است، ولی لازمه امتیازگیری ما این است که مجلسی با رأی مردم تشکیل شود که مرعوب دشمن نباشد.

اردکانی اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، تشکیل مجلسی است که مرعوب دشمن نباشد تا بتواند از دشمن امتیاز بگیرد.

وی عنوان کرد: مجلس باشهامت که روحیه انقلابی داشته باشد می‌تواند از دشمن امتیاز بگیرد و هدفگذاری رهبری برای مجلس نیز این است که رفاه مردم را تأمین کند و تبعیض را از بین ببرد، علم و فناوری را در کشور تداوم بخشد و بتواند فسادستیزی را پیش بگیرد و برای این منظور باید ریل‌گذاری صحیح صورت گیرد تا دولت در این ریل با سرعت مناسب به هدف مورد نظر برسد و برای اینکه دولت از ریل خارج نشود، مجلس سازوکار مناسبی را برعهده دارد.

* داوودی: معیشت مردم دغدغه اصلی لیست اصولگرایان است

پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم و کاندیدای لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس اظهار داشت: مهمترین مسئله اصولگرایان در انتخابات 7 اسفند، موضوع معیشت است چراکه در حال حاضر 80 درصد کارخانه‌ها تعطیل یا نیمه‌تعطیل‌اند و اشتغال در مرز بحران قرار دارد.

وی افزود: اصولگرایان می‌خواهند با حضور در مجلس، دولت را راهنمایی‌های کنند تا معضل اشتغال و تولید حل شود.

داودی ادامه داد: در لیست اصولگرایان 10 اقتصاددان حضور دارند تا برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهند.

کاندیدای اصولگرایان در انتخابات محلس گفت: نماینده مجلس باید دغدغه معیشت مردم را داشته و شجاع باشد تا بتواند با همکاری دولت، برای رفع بیکاری فعالیت کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اصولگرایان لیست خود را بر مبنای معیشت بستند تا در یک سال باقی مانده از دولت بتوانند با همکاری دولت، بحث اشتغال و تولید را حل کنند، زیرا در یک سال هم کارهای بسیاری می‌توان انجام داد و دولت هم انگیزه لازم را دارد، به دلیل اینکه در انتهای چهار سال با بیکاری‌های بیشتر و تولید کمتر مواجه می‌شود و از آن سو نیز مردم انتظار دارند در برابر هزینه‌هایی که در بحث هسته‌ای داده‌اند، حداقل از نظر وضعیت معیشتی به بهبود برسند و دولت هم باید کارنامه‌ای ارائه کند، بنابراین دولت انگیزه دارد تا کارنامه‌ای بهتر برای گرفتن رأی دوره بعدی داشته باشد.

معاون اول دولت نهم اظهار داشت: اصولگرایان در لیست‌شان 10 اقتصاددان قرار دادند تا برنامه‌ای مشخص کنند که در چند بند بتوانند مشکلات اقتصادی را تا حدودی برطرف کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 800 میلیارد تومان نقدینگی در سیستم بانکی موجود است که می‌توانیم آن را برای تولید هدایت کنیم و این نقدینگی باید ارزان در خدمت تولیدکنندگان باشد، زیرا مشکل بیشتر اینها سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه است.

داوودی گفت: من زمانی قرار بود 10 میلیون دلار به واحدهای تولیدی بدهم که بیشتر آنها ریال نیاز دارند، بنابراین اگر 30 درصد ارز تأمین کنیم که در کشور وجود دارد و عمدتاً نقدینگی را دراختیارشان قرار دهیم، تولید راه می‌افتد ولی برای این کار باید نمایندگانی وارد شوند که متخصص و دغدغه‌مند باشند.

وی مجلس را به دوران خدمت مقدس سربازی تشبیه کرد و گفت: فردی که به سربازی می‌رود، دو سال سختی می‌کشد تا پس از آن زندگی کند و نمایندگان نیز با این دید باید وارد مجلس شوند.

داوودی افزود: نمایندگان باید دغدغه معیشت مردم را داشته و شجاع باشند، البته مواضع سیاسی نیز می‌تواند در حفظ استقلال کشور مؤثر باشد و امیدواریم لیست اصولگرا اگر وارد مجلس شد، گام‌های خوبی برای تحرک تولید و اشتغال بردارد.

معاون اول دولت نهم عنوان کرد: مردم در  حال حاضر دغدغه بیکاری دارند، حتی با مدرک دکترا بیکار هستند و ماهانه 5 هزار و 300 نفر تحصیلکرده به بیکاران اضافه می‌شود و با این حجم بیکاری، اگر دولت هم خوب محاسبه کند، همکاری با مجلس برای رفع بیکاری به نفع دولت است که هم کارنامه دولت بهتر شود و هم به مردم نفعی برسد.

* فروزنده: مهم‌ترین مسئله اصولگرایان اقتصاد و معیشت مردم است

لطف‌الله فروزنده فعال سیاسی و اصولگرا و عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران نیز با اشاره به نقش‌آفرینی قوم لر در تاریخ انقلاب اسلامی گفت:‌ قوم لر همیشه در مسیر انقلاب بوده است و به وفاداری و سلحشوری مشهور بوده است.

وی با بیان اینکه من هم اعتقاد دار مهم‌ترین مسئله کشور مسئله اقتصاد است، تصریح کرد: اصولگرایان با شعار معیشت، امنیت و پیشرفت به انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده‌اند و امروز حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت قرار دارد.

فروزنده با اشاره به مسئله هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ما باید یارانه‌ها را ساماندهی کنیم و به طبقات محروم جامعه توجه کنیم در حالی که آقایان به دنبال حذف آن هستند، از سویی باید بخش‌های تولید را رونق دهیم و اگر بخواهیم اشتغال را در کشور رونق دهیم باید مشکلات واحدهای صنعتی را حل کنیم.

وی با انتقاد از مدیران دولتی که مدیریت شرکت‌های خصوصی را نیز برعهده دارند، افزود: وزیری که 15 شرکت داشته باشد و در عین حال بخواهد به وزارتخانه نیز برسد حتماً نمی‌تواند و باید وزرا همه هم و غم خود را برای روی عملکرد وزارتخانه خود بگذارند، ما در دولت بعضی شب‌ها 4 ساعت می‌خوابیدیم و باز وقت کم می‌آوردیم و اگر بخواهد یک وزیر یک شرکتی را هم برعهده داشته باشد نمی‌تواند به مسائل وزارتخانه به درستی رسیدگی کند.

فروزنده با بیان اینکه باید به مسئله واردات و قاچاق کالا توجه ویژه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: این از مسائل اساسی کشور است که باید به آن توجه کرد و باید مسئله واردات مدیریت شود.

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه مجلس باید ریل‌گذاری در مسیر رکود و امید به خارج را تغییر دهد، ابراز کرد: باید امید به داخل داشته باشیم به جوانان توجه کنیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله امنیت پرداخت و خاطرنشان کرد: امنیت بستر اصلی کشور است و باید از امنیتی که مدافعین حرم تأمین کرده‌اند، حمایت کنیم.

فروزنده با بیان اینکه باید نگاه کوتاه‌مدت و درازمدت داشته باشیم، گفت: مسئله بعدی پیشرفت است که ما در زمینه پیشرفت قانون برنامه ششم توسعه را داریم و باید قانون را براساس ظرفیت‌های داخلی خود بنویسیم و این قانون برنامه و مسیر 5 ساله کشور را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه باید برای اشتغال کشور برنامه جدی انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر نظام برای مسئله اشتغال فکری نکند قطعاً با بحران روبه‌رو خواهیم بود و امیدواریم با ترکیبی که در لیست است و 23 نفر با سمت‌های اجرایی و اقتصادی دارند یک حرکت اساسی را در کشور ایجاد کنیم.

فروزنده در پایان با بیان اینکه امیدوارم همه به تمام افراد لیست اصولگرایان رأی دهند، اظهار داشت: مجلس یک کار تیمی است و بدانید و به هر نفری که از لیست رأی ندهیم کار با آسیب روبه‌رو خواهد شد و باید افرادی را که ساده‌زیست و مدافع نظام هستند و اشرافی نیستند انتخاب کنیم چرا که اگر اشرافیون مجلس را بگیرند کشور بدبخت می‌شود و اگر به فکر کشور و رفع محدودیت‌ها هستیم باید به آدم‌های مؤمن و ساده‌زیست رأی دهیم تا بر سر کار بیایند.

*بذرپاش: اولویت مجلس آینده باید موضوعات اقتصادی باشد

در ادامه مهرداد بذرپاش کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه حرکت قوم لر همواره در مسیر انقلاب بوده است، گفت: در جمع مردمانی هستم که جز غیرت و مردانگی از آنان در تاریخ انقلاب اسلامی خاطره‌ای وجود ندارد و آنان همواره با حرکت اصیل انقلاب اسلامی همراهی کرده‌اند.

وی در ادامه اولویت مجلس آینده را مسایل اقتصادی خواند و تصریح کرد: اصولگرایان در برنامه خود برای انتخابات مجلس اولویت را در خارج کردن کشور از شرایط رکود قرار داده‌اند که نتیجه آن، مشکلات بیکاری و کاهش نرخ بیکاری خواهد بود.

بذرپاش با بیان اینکه اگر به اصولگرایان فرصت خدمت داده شود نسبت به واردات بی‌رویه به کشور واکنش نشان خواهند داد، تصریح کرد: واردات از چین نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش داشته و قاچاق کالا به دلیل عدم اجرای مبارزه با این موضوع بیشتر شده و باید بدانیم هرچه میزان قاچاق در کشور افزوده شود بی‌کاری نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت می‌گوید نرخ تورم تک‌رقمی شده است، دیگر نرخ سود بانکی 28 درصدی معنا ندارد و باید به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اقتصاد باید اولویت اصلی مردم در رأی دادن به افراد باشد، تصریح کرد: مجلس آینده باید به اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشد و در نظرسنجی‌ها نیز می‌بینیم که حل مشکلات معیشتی مردم جزء اولویت‌های اصلی است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: باید به این امر توجه کنیم که به کسانی رأی دهیم که مشکلات اقتصادی مردم را در اولویت اول خود قرار دهند و به آن توجه کنند.

*طاهری خرم‌آبادی: برخی با نام امام(ره) راه و کلامش را تحریف کردند/با انتخاب اصلح گام دیگری در تقویت نظام برداریم
حجت‌الاسلام سیدحامد طاهری خرم‌آبادی نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان تهران طی سخنانی در اظهار داشت: مسئله مجلس خبرگان مسئله درازمدت کشور به شمار می‌رود و مجلس شورای اسلامی مسئله کوتاه‌مدت کشور  است، لذا مجلس خبرگان هر 8 سال یکبار و مجلس شورای اسلامی هر چهار سال یکبار انتخاباتش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هر دو مجلس رکن نظام هستند، اما تفاوت بسیاری دارند، البته اهمیت مجلس شورای اسلامی نیز بر کسی پوشیده نیست.

طاهری خرم‌آبادی ادامه داد: آنچه انقلاب اسلامی را متمایز کرد، این است که یک نظام سیاسی دینی و مردم‌سالاری دینی که دین روح و سیاست جسم آن است و در رأس این نظام، مکتب ولایت و امامت قرار دارد، لذا با گذشت 37 سال علی‌رغم همه دشمنی‌ها و نقشه‌ها که هریک از این فتنه‌ها می‌توانست کشور را منهدم کند و تغییر دهد اما بر اقتدار کشور افزوده شد، امام(ره) نیز بر همین اساس فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.

وی با طرح این سؤال که آیا حقانیت کلام امام(ره) بر کسی مخفی است و یا اینکه کسی هست که بگوید متوجه نشده است، افزود: امام خمینی(ره) با تغییر باورها و معرفی اسلام ناب و آنچه که فطرت انسان می‌طلبد، توانست این نظام را حاکم کند، لذا دشمن دقیقاً می‌خواهد مهندسی معکوس داشته باشد.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فتنه و جنگ نرم همان تغییر باورهاست. در برخی از همین دولت‌ها و در پایتخت حکومت اسلامی می‌گفتند اگر فاطمه زهرا(س) روزی گفت برترین زن کسی است که نه او نامحرمی را ببیند و نه نامحرمی او را ببیند، اینها برای هزار و چهارصد سال پیش است و الان ارزش نیست و تاریخ‌ مصرفشان عوض شده است.

وی اضافه کرد: می‌گفتند دیگر آمریکا را دشمن بزرگ نمی‌دانیم، در واقع باورها تغییر کرد و به راحتی راه امام(ره) تحریف می‌شود؛ با نام امام(ره) راه و کلام امام(ره) را تحریف کردند. از این رو، مقام معظم رهبری بر روی موضوع نفوذ تأکید داشتند، نفوذ تازه آغاز نشده بلکه بیش از 20 سال است که شروع شده است.

طاهری خرم‌آبادی یادآورشد: امروز می‌بینیم که دشمنان چگونه لیست می‌دهند. زمانی می‌خواستند با تخریب شخصیت‌ها نگذارند انتخاب سالم صورت گیرد و امروز می‌خواهند کسانی وارد ارکان نظام شوند که دنبال حرف آمریکا هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای نگهبان به مسئولیت خود به خوبی عمل کرده و سد راه نفوذ شده، اما ما باید با انتخاب اصلح گام دیگری در تقویت این نظام الهی و رهبری برداریم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/84AHU7


ویدیو مرتبط :
بررسی تاثیر رشد 7 درصدی اقتصاد کشور در معیشت مردم