سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظارت مستمر بر گروه های معارض در زمان انتخابات ضروری است


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست تخصصی امنیتی اعضای شورای تامین استان و شهرستان ها هدف از برگزاری این همایش را موقعیت سنجی شرایط امنیتی استان، احصای مشکلات، توسعه تعاملات و همفکری برای اتخاذ رویکردی هماهنگ در عرصه انتخابات ذکر کرد.
وی گفت: برای دست یابی به این اهداف باید شرایط امنیتی کشور و استان، تحولات منطقه، روندهای سیاسی و جریان های موجود تبیین و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در جهان کنونی عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتباط مستقیم با امنیت دارند افزود: با مشخص کردن اولویت ها و علت شناسی مباحث امنیتی در حوزه های کشوری و منطقه ای می توان زمینه ارتقای امنیت را فراهم کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با مشخص کردن حوزه امنیتی رقبا، اهداف و راهبردهای خود و دشمنان و عرصه عمل می توان زمینه برنامه ریزی دقیق در حوزه های امنیتی را فراهم کرد.
رشیدیان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نوع تهدیدات از فشارهای سخت و نرم به هوشمند تبدیل شده است گفت: با ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه های امنیت محور، شناخت دقیق توانایی ها و مشخص کردن ارزش های بنیادین ملی متناسب با مصالح نظام توان مقابله با این تهدیدات بیش از پیش فراهم می شود.
وی به تبیین شرایط کنونی کشورهای منطقه همچون یمن، سوریه، افغانستان، عراق و لبنان پرداخت و افزود: ایران اسلامی به مدد حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت های نیروهای بیگانه، به عنوان کشوری مقتدر و باثبات به جزیره امن در این منطقه پرآشوب تبدیل شده است.
استاندار خراسان رضوی وجود گروه های مختلف قومیتی و دینی با عقاید متفاوت و زندگی مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر را یکی از ویژگی های کشور ایران دانست و گفت: نباید اجازه بدهیم دشمنان با تفرقه افکنی و دامن زدن به اختلافات به امنیت کشور ضربه وارد کنند.
رشیدیان ورود سالانه 27 میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد مقدس را یکی از ضرورت های توجه ویژه به امنیت خراسان رضوی برشمرد و خاطرنشان کرد: هم مرز بودن این استان با کشور افغانستان لزوم توجه ویژه به توطئه های احتمالی دشمنان را دو چندان کرده است.
وی افزود: بهره گیری دشمنان از ظرفیت های موجود در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای از دیگر تهدیدات امنیتی است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امنیت پایدار رشد و تعالی نظام، جامعه و فرد را تضمین می کند.
رشیدیان جمهوری اسلامی را داری رهبری، دولت و دستگاه امنیتی قدرتمند دانست و اظهار امیدواری کرد با تکیه به ارزش ها، شناسایی ظرفیت های ملی و تاریخی زمینه مقابله با تهدیدات دشمنان و ارتقای امنیت کشور بیش از پیش فراهم شود.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
7489 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نحوه برگزاری و نظارت بر انتخابات