علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جیب «حسن کچل» برای سفر به جشنواره تاتر فجر خالی است


به گزارش خبرنگار مهر، کمدی موزیکال «حسن کچل» داستان پسری بی مو به نام حسن است که با ترفند مادرش به دنبال سیب هوا و هوس به بازار مکاره دنیا وارد می شود و قدم به قدم در مبارزه با دیو نفسش برای رسیدن به چهل گیس گام برمی دارد تا جایی که حاضر می شود جانش را در راه رسیدن به معشوق هدیه کند.

امسال نمایش «حسن کچل» به نویسندگی زنده یاد علی حاتمی و کارگردانی منصور جهانبخش از مشهد به بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت و  انتخاب شد.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از میان ۲۰۰ نمایش متقاضی شرکت در بخش مرور جشنواره تعداد ۳۵ اثر را برای حضور در این بخش انتخاب کرد که نمایش حسن کچل به نویسندگی زنده یاد علی حاتمی و کارگردانی منصور جهانبخش از مشهد در میان آثار این فهرست قرار گرفت اما ظاهرا حسن کچل پولی در بساط برای عزیمت به تهران ندارد.

گروه نمایشی هامش که حضور مستقل خود را در تئاتر فجربا نمایش زنبور مرده و کسوف و امسال نیز با نمایش حسن کچل تصمیم داشت تجربه کند به دلیل کمبود منابع مالی تصمیم دارد از جشنواره تاتر فجر و بزرگ ترین رویداد هنری کشور صرف نظر کند.

اعتبار تخصیصی کفاف هزینه ها نیست

در این رابطه یکی از فعالان و کارگردانان حوزه تاتر روز سه شنبه در نشست خبری در سالن هلال احمر بیان کرد: طبق اعلام اداره کل ارشاد خراسان‌رضوی هیچ‌ کمکی از سوی وزارت‌خانه برای اعزام به تهران موجود نیست و گروه‌های تئاتر باید تنها با کمک هزینه‌ای که از سوی دبیرخانه پرداخت شده، در جشنواره تئاتر فجر تهران حضور پیدا کنند.

عباس جان فدا بیان کرد: تئاتر فجر کمتر از شش میلیون تومان به هر گروه تئاتر پذیرفته شده در جشنواره تئاتر فجر پرداخت کرده‌است و اداره کل ارشاد نیز با همه محدودیت‌ها و دغدغه‌های مالی خود تنها یک میلیون تومان در این خصوص کمک کرد.

وی افزود: این در حالی است که تنها ایاب و ذهاب افراد گروه ۹ میلیون تومان هزینه در پی دارد، بنابراین در این شرایط منطقی نیست که بخواهیم از محل درآمدهای شخصی خود برای حضور در جشنواره تئاتر فجر هزینه کنیم.

وی اظهار کرد: آنچه در این بین وجود دارد این است که هیچ‌کس نگران وضعیت این گروه نیست و اگر یکی از ۵ نماینده از مشهد نتواند در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کند، چندان اهمیتی ندارد چرا که مسئولانی که می توانستند در این خصوص اقدامی انجام دهند، غیر مسئولانه کنار کشیدند و افراد غیر مرتبط تنها از روی دلسوزی وارد این ماجرا شدند.

این کارگزدان نمایشی افزود: گروه تئاتر هامش از ۳۸ نفر عوامل و بازیگران اصلی تشکیل می‌شود و با توجه به محدودیت‌های پذیرش و نیز اسکان هنرمندان در این خصوص، تنها ۲۸ نفر از افراد گروه برای حضور در تهران پذیرفته شدند.

جان فدا تصریح کرد: در سال‌های اخیر نوعی تغییر رویه و سیاست در تولیدات گروه هامش به وجود آمد این است که متاسفانه در وی با بیان اینکه در فضاهای اجرای عمومی شهرستان‌ها شاهد نوعی آفت‌ جشنواره‌زدگی هستیم ادامه داد: هدف ما در این گروه تکیه بر اجراهای عمومی و جلب رضایت مخاطب بوده و سعی کردیم تنها به صرف حضور در جشنواره کار بر روی صحنه نبریم.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هومن سیدی جایزه خود را به حسن روحانی تقدیم کرد (جشنواره فجر)