فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آغاز ثبت نام ناشران در نمایشگاه کتاب تهران از امروز


به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین جلسه ستاد برنامه ریزی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور مدیران کمیته های مختلف، اعضای کمیته نظارت و مشاوران رئیس نمایشگاه در محل شهر آفتاب برگزار شد. 

اعضای ستاد برنامه ریزی نمایشگاه ضمن حضور در شهر آفتاب و بازدید از قسمت های مختلف آن، روند ساخت و ساز و آماده سازی این مجموعه را برای برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

همچنین امیر مسعود شهرام نیا؛ قائم مقام رئیس و معاون اجرایی نمایشگاه در این نشست گزارشی از تعاملات صورت گرفته با شهرداری تهران ارائه کرد و گفت: فهرستی از اقدامات و امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب به شهرداری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه «شهرداری تهران در سطح تصمیم گیری در مورد ملزومات نمایشگاه در شهر آفتاب بسیار جدی و با سرعت عمل می کند» اظهار داشت: امیدواریم در حوزه اجرای تصمیمات هم همین جدیت و سرعت اعمال شود.

شهرام نیا ادامه داد: از نظر آماده سازی و راه اندازی ایستگاه متروی شهر آفتاب در زمان تعیین شده، نگرانی وجود ندارد و حتی تجهیزات لازم از ایستگاه های دیگر به کمک این ایستگاه آورده شده است.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب همچنین گفت: در نظر داریم بنا به پیشنهاد ستاد برنامه ریزی نمایشگاه از شهرداری تهران درخواست کنیم تا از ایستگاه آزادگان در خط 3 مترو تهران نیز برای حمل و نقل استفاده شود و در روزهای برگزاری نمایشگاه از آن ایستگاه تا شهر آفتاب خط تاکسی و اتوبوس راه اندازی کند.

وی افزود: بنا داریم در داخل مجموعه شهر آفتاب هم برای جا به جایی بازدیدکنندگان از 80 دستگاه تاکسی برای عموم و 20 دستگاه ماشین های برقی(شاتل) برای معلولان و سالمندان استفاده کنیم.

شهرام نیا همچنین گزارشی از روند تهیه و تامین سازه های نمایشگاهی برای بخش های مختلف ارائه کرد و پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه را قابل قبول دانست.

همچنین در این جلسه همایون امیرزاده؛ مدیر کمیته نظارت هم با اشاره به تشکیل نخستین جلسه ستاد برنامه ریزی نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب گفت: اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل های نشر امروز همدل و یک صدا با هم همراه شده اند تا نمایشگاهی درخور برگزار کنند، جای خوشحالی دارد.

وی در ادامه از برنامه ریزی های صورت گرفته برای تسهیل شرایط حضور علاقه مندان به کتاب در شهر آفتاب و بازدید از نمایشگاه خبر داد.

امیرزاده همچنین بر ضرورت استفاده از ابزار و علائم راهنمایی کننده برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تاکید کرد و گفت: مناسب است که تولید انیمیشن و کلیپ و طراحی پوستر و بروشورهای مختلف با هدف معرفی بخش های مختلف نمایشگاه و راهنمایی بازدیدکنندگان در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این جلسه محمدرضا توکل صدیقی؛ مدیر کمیته ناشران داخلی، نادر قدیانی؛ مشاور رئیس نمایشگاه، محمود آموزگار؛ عضور شورای نظارت، محمد حسین متولی؛ مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات، سید محمد طباطبائی؛ مدیر ستاد خبری و رسانه ای،  علی اکبر تورانیان؛ مدیر کمیته اطلاع رسانی و محمد مهدی داوودی پور؛ عضور شورای نظارت نمایشگاه کتاب به ارائه نظرات در حوزه کاری خود پرداختند.

* صدیقی: آغاز ثبت نام ناشران در نمایشگاه کتاب تهران از دوم اسفند

محمدرضا توکل صدیقی مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره زمان ثبت نام ناشران در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مرحله مقدماتی ثبت نام از ساعت 12 روز یکشنبه 2 اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا 8 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. در این مرحله ناشران با ثبت درخواست خود برای اختصاص غرفه و یا اعطای نمایندگی به ناشر دیگر به عنوان متقاضی غرفه شناخته می شوند و به صورت موقت از آن ها ثبت نام به عمل می آید.

وی افزود: ثبت نام موقت به معنای استحقاق متقاضی برای دریافت غرفه نیست بلکه پس از بررسی درخواست متقاضیان  و داشتن شرایط اختصاص غرفه از طریق پیامک و یا پست الکتروینیکی پذیرش ناشران به اطلاع آن ها خواهد رسید. همچنین با اعلام متراژ غرفه وپرداخت صورتحساب از طریق درگاه بانک ثبت نام ناشران قطعی خواهد شد.

توکل صدیقی درباره نحوه ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ناشران می‌توانند با توجه به زمینه فعالیت‌ خود به یکی از وبسایت‌های اعلام شده مراجعه کنند. برای این منظور ناشران کودک و نوجوان می‌توانند به آدرس http://www.cacbp.ir ، ناشران دانشگاهی به آدرس http://www.nbup.ir  ، ناشران آموزشی به آدرس http://www.afnam.ir  و ناشران عمومی به آدرس http://www.ipcu.ir  جهت ثبت نام مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت ناشران بخش بین الملل نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MLEFSL


ویدیو مرتبط :
‫حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب کودک ایتالیا‬‎