امکان خرید اقساطی از ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و مدیران خودرو


آنا/ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: خودروسازان می‌توانند همزمان با ارائه وام 25 میلیون تومانی خودرو، دوره بازپرداخت آن را بین 4 تا 7 سال در نظر بگیرند، اما تا 4 سال آن را بانک مرکزی تامین مالی می‌کند.
علی احمد ربیعی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند علاوه بر خرید محصولات ایران خودرو و سایپا، از شرکت‌های کرمان موتور و مدیران خودرو نیز خرید کنند، افزود: خودروهای چینی که در داخل مونتاژ می‌شوند نیز مشمول این طرح هستند.
وی توضیح داد: بنا به گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، این خودروها نیز داخلی قلمداد شده و وام 25 میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: سقف اعتباری که خودروسازان می‌توانند به خریداران ارائه دهند، 25 میلیون تومان تا 80 درصد ارزش خودروی خریداری شده و با نرخ سود 16 درصد است.

وی تاکید کرد: تخصیص این وام بر اساس توافقی است که خودروسازان با خریدار انجام می‌دهند و مشتریان می‌تواند درباره دوره بازپرداخت آن با خودروسازان به توافق برسند.
ربیعی افزود: نرخ سود این وام حتی اگر دوره بازپرداختش تا 7 سال باشد، همان 16 درصد است و ما فرمول‌های محاسبه را به خودروسازان اعلام کرده‌ایم. آنها هم باید بر اساس این فرمول پیش بروند و حق ندارند خارج از آن عمل کنند.

وی همچنین درباره آخرین وضع کاهش نرخ سود سپرده بانکی گفت: این موضوع میان بانک‌های خصوصی تصمیم گیری شده و ما در حال بررسی آن هستیم.
ربیعی تاکید کرد: درست است که بانک مرکزی با این موضوع موافقت کرده، اما موضوع کاهش نرخ سود هنوز در شورای پول و اعتبار مطرح نشده است.
وی با اشاره به اینکه عدم تبعیت بانکها از پرداخت نرخ سود مصوب برای آنها تخلف است، عنوان کرد: این موضوع از طرف بخش نظارتی بانک مرکزی تحت بررسی قرار می‌گیرد.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه بخش نظارتی اختیارات لازم را در این زمینه دارد، افزود: بانک‌هایی که بیش از اندازه اخطار بگیرند، هیات انتظامی بانکها با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آن برخورد می‌کند و حتی می‌تواند تا مرحله عزل آنها پیش برود


ویدیو مرتبط :
مدیران سایپا و ایران خودرو حتما ببینند!