علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بازسازی چهره با استخوان پا


بازسازی چهره با استخوان پا باشگاه خبرنگاران/ پزشکان برای بازسازی فک از بین رفته یک مرد سالمند مجبور به استفاده از استخوان پای او شده‌اند.
گفتنی است،‌ ابتدا پزشکان گمان می‌کردند که این مرد دچار یک تبخال ویروسی شده است اما مطالعات دقیق‌تر نشان داده است که او مبتلا به سرطان پوست کارسی‌نوما شده و پزشکان به اجبار مجبور به حذف لب او شدند.
پس از حذف بخش‌هایی دیگر از صورت این مرد شامل فک و پوست صورت او پزشکان با استفاده از استخوان پا و پیوند پوست چهره او را تا حدی بازسازی کردند.
عمل جراحی برداشت بخش‌هایی از چهره‌ این مرد حدود 30 ساعت به طول انجامید و پزشکان در یک عمل جراحی 20 ساعته از استخوان ساق پا برای بازسازی فک و همینطور برداشت پوست از پا و پیشانی برای این مرد دهان جدید درست کردند.
سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی در اثر رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی در سول‌های سنگفرشی پوست در لایه‌های بالایی اپیدرم پوست به وجود می‌آید.

این سرطان در فازهای اولیه مانند تکه‌های زخم، قرمز رنگ و زخم‌های باز مشاهده می‌شود.
در اثر عدم درمان سرطان کارسنیوم، این سرطان می‌تواند به سایر اعضای بدن نیز سرایت کند و باعث مرگ فرد شود.
در حال حاضر این مرد در حال سپری کردن زمان برای انجام اعمال جراحی بیشتر برای طبیعی کردن ظاهر صورت خود است.
او پس از جراحی مجبور به گذراندن دوره‌های رادیوتراپی، آموختن راه رفتن دوباره و یادگرفتن دوباره چگونگی غذا خوردن و حرف زدن شده است.

پزشکان امیدوار هستند سرطان به طور کلی از بدن این مرد پاک شده باشد و او دیگر مبتلا به سرطان نشود‌.
این مرد برای تامین هزینه‌های درمانی خود مجبور به پرداخت 30 هزار پوند شده است.
کارشناسان علت ابتلا به این سرطان را استفاده از تخت‌های برنزه کننده‌ و یا مجاورت غیر محافظت شده در مقابل نور خورشید می‌دانند

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
بازسازی استخوان