ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نظر رونالدو در مورد مسي، فرگوسن و بازگشت به منچستريونايتد


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.14 - 18:16

نظر رونالدو در مورد مسي، فرگوسن و بازگشت به منچستريونايتد

تسنيم/ سوپراستار پرتغالي رئال‌مادريد همچنان بازگشتش به ليگ برتر و منچستريونايتد را تکذيب نمي‌کند.
کريستيانو رونالدو با يادآوري اين جمله سرالکس فرگوسن که به او مي‌گفت «کريستيانو! بهترين تصميمات را بگير! کريستيانو تصميم‌گيرنده است!» گفت: وقتي بازيکن جواني هستيد، نمي‌توانيد تصميمات کاملاً درستي بگيريد، نمي‌دانيد که دقيقاً بايد چه زماني به توپ ضربه بزنيد و چه وقتي بايد اقدام به دريبل‌زني کنيد. سرالکس بود که تصميم‌گيري را به من آموخت و من را به جايي که امروز هستم، رساند. يادم مي‌آيد در شروع فوتبالم همه به من مي‌گفتند که تصميمات خوبي در زمين نمي‌گيري و فرگوسن بود که اين را به من ياد داد.
مهاجم پيشين شياطين سرخ که همواره از فرگوسن به عنوان «پدر فوتبالي» خود ياد کرده است، ادامه داد: احساس غرور مي‌کنم که سرالکس سخت پشت من بود. يکي از ويژگي‌هاي فرگي اين بود که به موقع بازيکنانش را هل مي‌داد و پشت آنها بود. در آن دوره نياز به حمايت او داشتم. من به سرالکس و روي کين، کاپيتان‌مان که هميشه سرم داد مي‌زد که «کريستيانو! پاس بده!» نياز داشتم. در کل راضي بودم چون چيزهاي زيادي از آنها آموختم.
بهترين بازيکن جهان در سال گذشته، در خصوص اينکه برخي او را فردي متکبر و مغرور مي‌نامند، عنوان کرد: اين چيزي است که وجود دارد و من نمي‌توانم شکايت کنم. اگر قرار باشد به حرف‌هاي مردم توجه کنيد، نمي‌توانيد زندگي کنيد. هميشه سعي کرده‌ام کارهاي درست را انجام دهم و براي ديگران الگو باشم. در نهايت اين شما هستيد که بايد زندگي کنيد. کسي نمي‌تواند خودش را جاي من بگذارد. مردم من را به خوبي نمي‌شناسند. آنها به روشي که من زندگي مي‌کنم، زندگي نمي‌کنند. وقتي که من تمرين مي‌کنم آنها تمرين نمي‌کنند. آنها بازي نمي‌کنند و از سوي هواداران هو نمي‌شوند. انتقاد کردن راحت‌ترين کار ممکن است، ولي من 13 سال است که به طور حرفه‌اي ورزش مي‌کنم و به آن عادت کرده‌ام.
مهاجم 30 ساله رئال‌مادريد در پاسخ به اين پرسش که «براي بازيکني که با دو باشگاه مختلف دو بار فاتح ليگ قهرمانان اروپا شده و قهرماني در ليگ‌هاي انگليس و اسپانيا را تجربه کرده، آيا انتخاب شدن به عنوان بهترين بازيکن جهان اينقدر اهميت دارد؟» گفت: اينکه به عنوان بهترين بازيکن جهان به رسميت شناخته شوي، شگفت‌انگيز است، اما مهمترين چيز نيست. مهمتر از هر چيز ماندن در اين سطح سال به سال است و اين چالشي براي من است. ماندن در چنين سطحي هم خيلي دشوار است و آنهايي که فوتبال را درک مي‌کنند، مي‌فهمند که من چه مي‌گويم. کسب عناوين قهرماني با تيم بهتر است ولي از کسب عناوين انفرادي هم حس خوبي به دست مي‌آورم. با وجود اينکه تاکنون عناوين تيمي و انفرادي زيادي کسب کرده‌ام، اما همچنان به دنبال عناوين بيشتري هستم. انتظار اين را دارم که پنج يا شش سال ديگر بازي کنم و در اين مدت عناوين بيشتر و بيشتري را مي‌خواهم. اين چيزي است که دوست دارم.
رونالدو درباره رابطه‌اش با ستاره آرژانتيني بارسلونا گفت: طبيعي است که روزنامه‌ها در مورد رقابت بين من و مسي بنويسند چون مي‌خواهند فروش داشته باشند و براي خود رسانه‌ها هم اين خوب است. اين شايعه سازي‌ها طبيعي است، اما درک نمي‌کنم که چرا روزنامه‌ها اين کار را مي‌کنند، چون رابطه من با مسي خوب است. در هشت سال گذشته من با مسي روي سکو بوده‌ام و هيچگاه مشکلي با او نداشتم. ليونل فوتباليست و بازيکني شگفت‌انگيز است. اين داستان‌ها ساخته و پرداخته رسانه‌هاست، ولي به هر حال طبيعي است.
مهاجم پيشين منچستريونايتد که پيش از پيوستن به رئال‌مادريد بين سال‌هاي 2003 تا 2009 پيراهن شياطين سرخ را بر تن کرد، اين پرسش را که «احتمال دارد به ليگ برتر بازگردي؟» اينگونه پاسخ داد: چرا که نه؟ در فوتبال هرگز نمي‌دانيد که فردا چه اتفاقي خواهد افتاد. من احساس فوق‌العاده‌اي در مادريد دارم و رئال هم باشگاه شگفت‌انگيزي است ولي نمي‌دانم که فردا چه اتفاقي خواهد افتاد. در ضمن همه مي‌دانند که من چقدر عاشق منچستريونايتد هستم.
کريس در پاسخ به اين پرسش که «ورزشکاراني هستند که از تماشاي کار آنها لذت ببري؟» عنوان کرد: بله، من فوتباليست‌ها، بسکتباليست‌ها و دووميداني‌کاران را دنبال مي‌کنم و به خصوص آنهايي که در رشته ورزشي خود در سطح بالايي هستند. براي مثال مسابقه جام جهاني دووميداني را ديدم که اوسين بولت قهرمان شد و بعد هم جاستين گاتلين در رقابتي ديگر به عنوان نفر اول از خط پايان گذشت که من از آن رقابت‌ها لذت بردم. نمي‌توانستم منتظر ديدار فينال باشم. ورزش‌هاي ديگر را هم دوست دارم، از اين رو پاسخ دادن به اين پرسش کار سختي است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بکهام از بازگشت به اولدترافوردف فرگوسن و گیگز می گوید