سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیا سعودی‌ها به‌دنبال نابودی منصور هادی هستند؟


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از طرح جدیدی از سوی سعودی‌ها است که در واقع یک تله برای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن است.

چندی پیش مجتهد، فعال توئیتری که به انتشار اخبار سری از درون خانواده سعودی مشهور است خبر داده بود که عربستان با وجود ناامنی در عدن، منصور هادی را تحت فشار قرار داده تا وی به این شهر  عزیمت کرده و به طور نمادین هم که شده این شهر را به عنوان پایتخت جدید معرفی کند و دولت در تبعید را تشکیل دهد همانطور که دو ماه قبل در مقطعی کوتاه این اقدام را انجام داد.

همچنین سایت «براقش نیوز» هم در گزارشی روز گذشته خبر داد که منصور هادی که قرار بود طی چند روز آینده با معاونانش به بندر عدن بازگردد با خالد بحاح نخست وزیر سابق و معاون کنونی‌اش دچار اختلاف شده است.‬‎

منابع آگاه خبر دادند که منصور هادی برای بازگشت به عدن با مخالفت خالد بحاح و دیگر معاونان و مشاورانش مواجه شده و آنها حاضر نیستند ریاض را به مقصد عدن ترک کنند.

امروز هم در یمن مردم با برگزاری تظاهرات خواستار پایان ناامنی‌ها در این شهر شدند چراکه براساس گزارش‌ها، عدن تبدیل به پایگاه داعش و القاعده در این کشور شده است که به بهانه کمک به نیروهای منصور هادی در همه جا حضور دارند و در حال تقویت مواضع خود در شهر راهبردی عدن هستند.

عربستان که با گذشت 8 ماه از بحران در یمن به دلیل دست نیافتن به نتایج مورد نظرش در عملیات‌های موسوم به «طوفان قاطع» و «بازگشت امید» به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته و حتی امتداد آن به داخل خانواده سلطنتی هم رسیده حالا امیدوار است با فرستادن منصور هادی همراه با تبلیغات رسانه‌هایی چون العربیه، الجزیره و اسکای نیوز مدعی شود که عدن در کنترل کامل نیروهای ائتلاف است.

این درحالی است که سعودی‌ها برای بهبود شرایط در عدن اقدام به هلی برن نیروهای ارتش سودان در طی دو نوبت به داخل شهر کرده‌اند، نیروی دریایی مصر در اطراف شهر مستقر است و امارات هم با تمام توان حتی با کمک گرفتن از نیروهای بلک واتر در این شهر حضور دارد اما با این وجود منصور هادی با اشاره به ناامنی عدن حاضر نیست به این شهر عزیمت کند چرا که از ابتلا به سرنوشت خالد بحاح در ماه گذشته نگران است.

خالد بحاح که ماه گذشته در عدن به سر می‌برد در حمله موشکی به مقرش وادار به ترک این شهر شد و حالا دیگر حاضر نیست به عدن بازگردد و حتی برای گریختن از بازی طراحی شده توسط سعودی‌ها به جزیره «سقطرا» در آب‌های جنوبی یمن رفته است و اکنون از این جزیره درحال دنبال کردن امور است.

خالد بحاح و منصور هادی به خوبی می‌دانند که در زمین عربستان بازی خواهند کرد و اگر بتوانند در عدن بمانند که سعودی‌ها خود را پیروز میدان نبرد معرفی می‌کنند تا با شرایط بهتری پشت میز مذاکره بنشیند و اگر این دو در شرایط ناامن کنونی کشته  هم شوند، شرایط برای معامله سعودی‌ها در یمن آسان‌تر خواهد شد.

به هرحال آنچه واضح است، شکست بی‌چون و چرا سعودی‌ها در یمن است که پس از 8 ماه هنوز نتوانسته جلوی خط آتش ارتش و نیروهای مردمی در شمال این کشور را بگیرد و حتی عدن نیز که با دشواری فراوان و تجمیع تمام توان ائتلاف از امارات متحده عربی گرفته تا مصر و سعودی کاملاً تحت کنترل قرار نگرفته است.

عربستانی‌ها امروز بیش از هرکس درحال اندیشیدن به راه حل سیاسی برای نجات خودش از باتلاقی است که درحال غرق شدن در آن است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نابودی تجهیزات نظامی ارتش سعودی