سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



به یکباره پدرم با ازدواجم مخالفت کرد


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.17 - 10:07

به یکباره پدرم با ازدواجم مخالفت کرد

خراسان/ پسری 24 ساله هستم. یک سال است به دختری علاقه مند شده ام. برای خواستگاری به همراه خانواده ام به منزل شان رفتیم، اما یکباره پدرم با این وصلت مخالفت کرد. الان 3 ماه است که خانواده آن دختر بلاتکلیف هستند که ما چه کار می کنیم. ما به همدیگر علاقه داریم. الان باید چه کار کنیم؟ لطفا راه حلی به ما پیشنهاد کنید.
با اطلاعاتی که شما در پیامک تان بیان کرده اید به نظر می رسد در امر ازدواج با پدرتان دچار تعارض شده اید. نخست توجه شما را به این نکته جلب می کنم که ازدواج های صرفا عاشقانه یا عاقلانه مناسب نیستند و ازدواجی موفق خواهد بود که عنصر عشق و منطق را توامان داشته باشد.
علت را جویا شوید
از یک سو ازدواج مهم ترین و در عین حال دشوارترین تصمیم زندگی است و این در حالی است که تجربه و اطلاعات افراد در برابر اهمیت این تصمیم ناچیز است و از سوی دیگر ازدواج تنها پیوند 2 نفر نیست بلکه پیوند خانواده هاست. پس آن چه الزامی به نظر می رسد، مشورت گرفتن از دیگران و به خصوص والدین است؛ بنابراین در نخستین قدم، باید از علت مخالفت پدرتان مطلع شوید. برای این منظور می توانید به طور مستقیم مثلا به پدرتان بگویید: «از این که علت مخالفت شما را نمی دانم پریشان هستم» یا به طور غیر مستقیم، دیگران را واسطه قرار دهید تا علت را کشف کنند.
از شبکه حمایتی خود بهره بگیرید
شبکه حمایتی افراد شامل دوستان، اقوام و نزدیکان شان هستند که در مواقع مختلف می توانند به فرد در مقابله با رویدادهای استرس زا یاری رسانند. این که منتظر بمانید دیگران متوجه شوند که شما به کمک آن ها نیاز دارید، مفید نیست بلکه باید خود یک شبکه حمایتی برای حل مسئله تان تشکیل دهید. کمک آن ها می تواند در زمینه هایی همچون مشورت دادن و راهنمایی، واسطه قرار گرفتن، بهره گیری از تجربیات شان در موارد مشابه و افزایش اعتماد به نفس شما برای مداومت در حل مسئله و ... باشد.
با رویکرد حل مسئله پیش بروید
در این رویکرد به خودتان بگویید: «من می توانم این مسئله را حل کنم» یا «در موارد مشابه توانسته ام از پس مشکلاتم برآیم.» تکرار چنین جملاتی می تواند به شما در تنظیم هیجانات تان کمک کند تا آرام و منطقی در راستای مسئله گشایی گام بردارید و از رفتارهای بی فکرانه پرهیز کنید.
راه حل های مختلف را بررسی کنید
تعارض اصلی را بیابید و جوانب مختلف آن را بررسی کنید. در این بخش می توانید از حمایت فکری شبکه حمایتی خود استفاده کنید؛ برای مثال می توانید نشستی با اعضای خانواده ترتیب دهید و دلایل مثبت و منفی ازدواج شما با دختر این خانواده را به بحث بگذارید. همچنین راه حل های خلاقانه احتمالی را که اندیشیده اید یادداشت کنید و پیش از اقدام به عمل، درصد موفقیت هر شیوه را بسنجید و آنگاه از بالاترین درصد، شروع به اجرا کنید. اگر اولین شیوه موثر واقع نشد، راه حل های دیگر را بیازمایید. در نهایت تاکید می شود در بیشتر موقعیت ها، بیش از یک راه حل وجود دارد، پس فعالانه برای حل مسئله بکوشید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چرا در ازدواجم اینقدر دودل شده ام؟