علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جنگ داخلی ترکیه‌ ۲۰۰ هزار شهروند کرد را بی خانمان کرده‌ است


به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از رسانه‌های محلی ترکیه‌، کمال کلیچدار اوغلو، دبیرکل حزب جمهوری ترکیه‌ در شهر وان و در یک سخرانی، رسما اعلام کرد که‌ به‌ علت جنگ در ۶ ماه‌ گذشته‌ بالغ بر ۲۰۰ هزار شهروند کرد ترکیه‌ای آواره‌ اطراف شهرهای بزرگتر ترکیه‌ شدند که‌ این فاجعه‌ است.

وی همچنین افزود: کردها مطمئن باشند که‌ ما مشکل آنها را حل خواهیم کرد، این مشکل تنها در دستان حزب جمهوری خواه‌ ترکیه‌ حل خواهد شد.

کلیچدار اوغلو گفت: یک نفر گرز به‌ دست می خواهد که‌ تمام ترکیه‌ را به‌ کام خویش کشد، اما مطمئن باشد که‌ ما اجازه‌ نخواهیم داد. ما خواهان ترکیه‌ای آزاد و بر مبنای برابری همه‌ شهروندان این کشور هستیم.

وی همچنین در سخنان خویش به‌ مسئله‌ تروریسم اشاره‌ کرد و افزود: حزب جمهوری ترکیه‌، ترور را با هر نام و شیوه‌ای که‌ باشد رد می کند و مخالف آن است.

شایان ذکر است که‌ چند روز پیش قلیچدار اوغلو در سخنانی طعنه‌آمیز گفته‌ بود که‌ تغییر سیستم پارلمانی به‌ ریاست جمهووری بدون سیل خون در ترکیه‌ به‌ وقوع نخواهد پیوست.

تنها چند روز بعد از سخنان وی، دادستانی کل ترکیه‌ به‌ اتهام تشویش اذهان و تحریک مردم به‌ جنگ داخلی پرونده‌ای قضایی را برای دبیرکل حزب جمهوری ترکیه‌ باز کرده‌ است، حزبی که‌ آتا ترک آن را تاسیس کرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم نقشه #$% جنگ داخلی ترکیه