سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادعای نیویورک تایمز: برجام مانع محدودیت‌های مالی آمریکا علیه ایران نیست


ادعای نیویورک تایمز: برجام مانع محدودیت‌های مالی آمریکا علیه ایران نیستباشگاه خبرنگاران/ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به ادامه صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا نوشت: ایرانی‌ها هنوز از فواید اقتصادی دستیابی به توافق هسته‌ای بهره‌مند نشده‌اند.

به ادعای این گزارش، ایران آمریکا را به مانع تراشی در توانایی خود برای انجام مراودات تجاری و جذب سرمایه گذاری ها متهم می کنند. در حالیکه توافق هسته‌ای باعث نمی‌شود دیگر محدودیت های مالی که آمریکا بر ایران اعمال کرده است، برداشته شود.

در ادامه این گزارش آمده است: روز چهارشنبه نشانه‌هایی از تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا مشاهده شد. ایران تهدید کرد مسیر حیاتی عبور کشتی‌ها را در خلیج فارس مسدود خواهد کرد. مقامات ایرانی همچنین به آنچه که آن را «لحن و رویکرد مداخله جویانه» آمریکا می نامند، اعتراض کرده‌اند.

بنابر این گزارش، این پیام ها به نظر می رسد منعکس کننده تداوم تشدید احساس ضد آمریکایی در ایران با وجود دستیابی به توافق هسته‌ای است. دیپلمات های آمریکایی و ایرانی ابراز امیدواری کرده بودند، توافق هسته‌ای به ایجاد دوره‌ای جدید از گشایش در روابط دو کشور منجر شود.

ایرانی ها همچنین سخنان و رویکردهای برخی از قانون گذاران مخالف با توافق هسته ای در واشینگتن را که درباره از سرگیری تعاملات تجاری با ایران هشدار داده اند، زیر نظر گرفته‌اند. روز دوشنبه، برای نمونه، سه عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به «دنیس ای میلنبرگ،» مدیر اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ، «با شدیدترین لحن ممکن» از وی خواستند مانع از فروش هواپیماهای این شرکت به ایران شود، روندی که مقامات شرکت بوئینگ پس از دیدار با مقامات شرکت هواپیمایی ایران در ماه گذشته در حال بررسی آن هستند. مقامات بوئینگ درباره نامه این سه قانونگذار آمریکایی اظهار نظری نکرده‌اند؛ اما به برگزاری مذاکرات با ایرانی ها اذعان کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: ایرانی ها همچنین از حکم دادگاه عالی آمریکا خشمگین هستند. این حکم اجازه استفاده از حدود 2 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران را به عنوان غرامت به کشته شدگان حملاتی در بیروت می دهد.

محمد جواد ظریف هفته گذشته در نامه ای به «بان کی مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد، صدور این حکم را جرم و نمونه‌ای از تکبر آمریکا دانست.

بنابر این گزارش، به نظر می رسد هشدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درباره مسدود کردن دسترسی آمریکایی ها به آبراه خلیج فارس موسوم به تنگه هرمز، که یک مسیر حیاتی برای کشتی رانی محسوب می شود، بخشی از واکنش ایرانی‌ها به قطعنامه کنگره در 28 ماه آوریل (9 اردیبهشت) محسوب می شود که از سوی «جی رندی فوربز،» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ویرجینیا، ارائه شد.

در قطعنامه مذکور و در ادعایی، آنچه «بازداشت غیرقانونی» تفنگداران آمریکایی در نزدیکی ایران در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن) توصیف شده، محکوم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
از خودسری آمریکا در نقض برجام تا پرونده سازی آمریکا علیه بشار اسد