جرج کلونی به ارمنستان رفت / بازیگر برنده اسکار از کشتار ارمنی‌ها می‌گوید


جرج کلونی به ارمنستان رفت / بازیگر برنده اسکار از کشتار ارمنی‌ها می‌گویدخبرآنلاین/جرج کلونی چهره سرشناس سینمای آمریکا برای اهدای یک جایزه جدید به ارمنستان سفر کرد و درباره کشتار گسترده ارمنی‌ها در دوران حکومت امپراتوری عثمانی سخن گفت.
جرج کلونی به ارمنستان سفر کرد تا یک جایزه جدید را معرفی و اهدا کند. این بازیگر علاوه بر این در نشستی درباره کشتار گسترده ارمنی‌ها در اوایل قرن بیستم میلادی حضور یافت. او از جمله چهره‌های سرشناسی است که این کشتار را «نسل‌کشی ارمنی‌ها» می‌داند.
بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا کشتار ارمنی‌ها را نسل‌کشی نمی‌خوانند. بازیگر «11 یار اوشن» از چهر‌ه‌های هوادار شناخته شدن رسمی این واقعه تاریخی به عنوان یک نسل‌کشی است.

این بازیگر در این رابطه گفت : «برای اینکه هر چیز به نام خود شناخته شود، نبرد سخت و درازی نیاز است. نمی‌توان آنچه که اتفاق افتاده است را انکار کرد.»

کلونی یکشنبه در ارمنستان جایزۀ 100 هزار دلاری آرورا را معرفی می‌کند. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که برای پیشبرد اهداف انسان‌دوستانه فعالیت می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات تازه خود کشتار ارمنی‌ها را نخستین سبعیت قرن بیستم خواند، اما از به کار بردن واژه نسل‌کشی برای آن خودداری کرد. اوباما پیش از رئیس‌جمهور شدن در سال 2009، این تراژدی تاریخی را نسل‌کشی خوانده بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
دستگیری جرج کلونی بازیگر معروف آمریکایی