سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نیوسان: برای موفقیت اپل واچ باید چندین سال صبر کرد


نیوسان: برای موفقیت اپل واچ باید چندین سال صبر کرد

سرنوشت اپل واچ و اینکه آیا محصول پرفروشی خواهد بود یا به عنوان یکی از بزرگ ترین اشتباهات پس از استیو جابز شناخته خواهد شد، گویا تازه مورد توجه قرار گرفته و در مورد آن اظهار نظر می شود.

«مارک نیوسان» طراح محصولات کمپانی ساکن کوپرتینو به تازگی در مصاحبه ای با روزنامه Financial Review استرالیا در مورد تصورات خود از آینده ساعت هوشمند اپل سخن گفته و نظرات او کاملا متفاوت از آن چیزی بوده که در چند ماه اخیر در مورد این محصول شنیده ایم.

نیوسان اظهار داشته: «تا جایی که من می دانم این محصول کاملا موفق ظاهر شده و می تواند پایه گذار تحولی بزرگ باشد. من تصور می کنم مردم، مشتری ها یا حتی تحلیل گران خیلی کم حوصله رفتار می کنند. تقریبا همه به دنبال نتیجه گیری های آنی هستند و نمی خواهند برای آگاهی از نتیجه واقعی یک محصول کمی منتظر بمانند.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از نظرات نیوسان می توان فهمید از اینکه برخی از کارشناسان، ساعت اپل را محصول موفقی نمی دانند چندان خوشحال نیست. اسمارت فون مشهور شرکت مذکور برای نخستین بار در سال 2007 میلادی وارد بازار شد و با اینکه انقلابی بزرگ در صنعت موبایل ایجاد کرد، اما در آن زمان منتقدان متعددی داشت و خیلی ها به موفقیت آن شک داشتند. اما زمان زیادی طول نکشید که آیفون کارآمد بودن خود را به همه اثبات کرد.

نیوسان ادامه داد: «به آیفون نگاه کنید، واقعا قاعده بازی موبایل ها را تغییر داد. حالا من در مورد این محصول نیز معتقد هستم این ساعت هم تغییری بزرگ در حوزه خود ایجاد خواهد کرد و بسیاری از مردم و کاربران یا به آن واقف نیستند یا واقعا اطلاعات درستی در باره آن ندارند. من شک ندارم در طول 5 سال آینده این ساعت هوشمند در جایگاه بالایی قرار خواهد گرفت.»

این «5 سال»ی که نیوسان به آن اشاره کرد نباید این اشتباه را در ذهن خواننده ایجاد کند که این محصول در 5 سال آینده می تواند به موفقیتی که منتظرش هستیم برسد، بلکه اشاره به چنین زمان بلندمدتی هم می تواند به نگرانی بیشتر افرادی که آن را محصول ناموفقی می دانند، می افزاید.

در مصاحبه ای دیگر که اریک میگیکوفسکی – مدیرعامل Pebble – با خبرگزاری CNBC داشته، از ساعت هوشمند اپل به عنوان یک کالای کاملا لوکس نام برده که چندان پاسخگوی نیاز کاربرانش نیست. او می گوید: «ساعت اپل رقیبی برای ما به شمار نمی رود و میزان فروش دو برابری ما نسبت به سال گذشته، می تواند تاییدی بر این ادعا باشد. اپل بیشتر شبیه رولکس یا تگ هوییر در حوزه ساعت ها رفتار می کند و ما همانند ساعت های کاربردی سوآچ هستیم.»

این طرز فکر شاید بتواند توضیحی برای نبودن این ساعت هوشمند روی مچ قشر گسترده ای از طرفداران محصولات اپل به شمار رود. البته ناگفته نماند که این گجت های پوشیدنی هنوز تازه وارد محسوب می شوند و بسیاری از کاربران به دلیل عدم آشنایی کامل با آنها حاضر نیستند پول زیادی برای خریدشان هزینه کنند.

در همین راستا بد نیست به خبری اشاره کنیم که می گفت کمپانی ساکن کوپرتینو برای برخی از مدل های ابزار پوشیدنی خود تخفیف گذاشته که در مورد این شرکت چنین رفتارهایی چندان مرسوم نیست.

منبع: mashable

برچسب‌ها:ابزار پوشیدنیاپلاپل واچاخبار تکنولوژیساعت اپل

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
راهنمای اپل واچ: اپل پی (پرداخت اپلی) با اپل واچ