ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دبیر فدراسیون:بائرمن بدون شک سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران است


علی توفیق ،روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درباره سرنوشت سرمربی تیم ملی بسکتبال و زمزمه هایی از حضور این مربی آلمانی در روسیه نیز گفت:بائرمن بدون شک سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران است و توافق اولیه نیز اکنون انجام شده است و بزودی توافیق نهایی به امضای دو طرف خواهد رسید.
دبیر فدراسیون بسکتبال ،در خصوص حضور ایران در مرحله پلی آف ورودی المپیک رویو نیز گفت:ایران برای رسیدن به المپیک در این رقابت ها،کار سختی پیش رو دارد چرا که باید با تیم های مطرح اروپا و امریکایی رقابت کند.
توفیق تاکید کرد:ایران برای این رقابت ها اعلام میزبانی کرده است و این درخواست ایران از سوی فدراسیون جهانی ، اکنون در دست بررسی است.
وی درباره حضور بازیکنان آمریکایی در لیگ ایران نیز گفت:محدودیتی برای ورود بازیکنان بسکتبال آمریکایی به لیگ برتر ایران وجود ندارد و تاکنون محدودیتی نسبت به حضور بازیکنان آمریکایی در باشگاههای بسکتبال ایران به فدراسیون اعلام نشده است.
توفیق یادآور شد:حضور بازیکنان آمریکایی در لیگ بسکتبال ایران از سوی خود باشگاهها انجام می شود و پیشتر نیز این بازیکنان خارج از شرایطی تحریمی دشمنان ایران ، در لیگ حضور داشته اند.
دبیر فدراسیون بسکتبال گفت:با این حال تسهیلاتی که آژانس های اروپایی در خصوص معرفی بازیکنان به لیگ ایران دارند،برای باشگاه ها بهتر است به همین دلیل باشگاه های لیگ کشور، به سمت جذب بازیکنان اروپایی می روند.
وی،در خصوص مساله خالکوبی و تاتو پوست بازیکنان شاغل در لیگ بسکتبال نیز گفت:پس از آنکه وزارت ورزش و جوانان نسبت به شرایط ظاهری بازیکنان تذکر داد ،بلافاصله فدراسیون بسکتبال نیز به باشگاهها توضیحات لازم را داده است تا حضور بازیکنان در مسابقات لیگ در شان کشور و عرف باشد.
توفیق تصریح کرد:چنانچه پوست بازیکنی دارای خالکوبی باشد،باید بازیکن پوست خود را بپوشاند و از نمایان کردن خالکوبی ها پرهیز کند.
وی،در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا این تذکر شامل بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال ایران نیز می شود،گفت:تاکنون این تذکر شامل بازیکنان خارجی لیگ برتر نشده است اما این تذکر برای همه لازم الاجراست.
دبیر فدراسیون درباره بازی های لیگ برتر و نارضایتی برخی از مربیان از تماشاگران تیم های شهرستانی گفت:خوشبختانه در این زمینه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تنها چند مورد وجود داشت که آن هم اجتناب ناپذیر است ولی در مجموع،تماشاگران هیچ تیمی اکنون در لیگ برتر محرم نیست.
توفیق،درباره برنامه فدراسیون برای استعدادها و پایه های بسکتبال ایران نیز گفت:فدراسیون در این زمینه یک برنامه مدون و جامعی را تدوین کرده است و تیم های ملی از سال 2016 تا 2020 در مسابقات بین المللی به صورت پلکانی شرکت می کنند.
به گفته وی،تیم ملی جوانان ایران در 2020 اکنون اردوهای خود را برگزار می کند و تیم نوجوان 2016 اکنون در لیگ یک شاغل هستند و تیم های نوجوانان و جوانان در تورنمت های بین المللی حضور می یابند.
توفیق،درباره انتقاداتی که مهدی کامرانی چندماه پیش از تعدادی از بازیکنان لیگ برتر داشت گفت:این مساله یک شیطنت رسانه ای بود چرا که اکنون بازیکنانی مثل مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی در لیگ چین ارتباط خوبی با هم دارند و در تیم ملی نیز باعث افتخار آفرینی برای ایران شده اند.
به گزارش ایرنا،این مسوول فدراسیون برای شرکت در مجمع هیات بسکتبال چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انتخاب بائرمن به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران