سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله هادوی تهرانی: تهمت‌های انتخاباتی موجب آسیب دیدن کشور می‌شود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر نوشت؛ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: تهمت‌هایی که کاندیداها و گروه‌های مختلف در راستای برگزاری انتخابات به همدیگر می‌زنند موجب آسیب دیدن جامعه و انقلاب می‌شود.

آیت الله مهدی هادوی تهرانی شامگاه جمعه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با حمله صدام که حمایت کشورهای غربی را به همراه داشت روبه‌رو شدیم و در جنگ از نظر امکانات و نیروی انسانی وضعیت خوبی نداشتیم اما نصرت الهی به کمک ملت ایران آمد.

وی گفت: صدام با این هدف به جنگ علیه ایران آمد که تصور می‌کرد ظرف چند روز ایران را تصرف خواهد کرد اما ملت ایران در برابر این حملات که با حمایت‌های مالی کشورهای مرتجع منطقه و حمایت‌های لجستیکی کشورهای غربی همراه بود، ایستادگی کرد.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مسئولان با دست خالی و امکانات محدود و با حمایت‌های همه جانبه جوانان و مردم جنگ را مدیریت کردند، افزود: ایران در جنگ تحمیلی از برخی کشورها سلاح و از جمله موشک خریداری می‌کرد اما بعثی‌ها تصور می‌کردند که ایران انبارهای موشک در اختیار دارد و همواره از عملکرد ایران هراس داشتند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از منافقین نیز در صفوف رزمندگان نفوذ کرده بودند و از این طریق اطلاعات و شرایط جنگ را برای بعثی‌ها گزارش می‌کردند اما در نهایت ایستادگی ملت ایران، عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد.

بعد از جنگ تحمیلی موازنه قدرت در منطقه به هم خورد

آیت الله هادوی تهرانی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی موازنه قدرت در منطقه به هم خورد، گفت: دشمنان سعی کردند بعد از جنگ هم به توطئه‌های خود ادامه دهند و در این راستا دست به فشارهای اقتصادی زدند و به و تحریم‌ها روی آوردند تا از این طریق بتوانند ملت ایران را تسلیم کنند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های پایانی عمر صدام نیز همین کار را با عراق کردند و این کشور را با تحریم مواجه کردند تا قدرت عراق کم شود و در نهایت به این کشور حمله کردند و گمان می‌کردند که این روش برای تسلیم ایران هم جواب می‌دهد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تحریم‌ها در عراق موجب ایجاد بحران‌های مختلفی از جمله بحران‌های دارویی و غذایی شد و این کشور توان ایستادگی در برابر تحریم‌ها را نداشت اما برعکس در ایران، تحریم‌های اعمال شده ایران اسلامی را با مشکلات جدی مواجه نکرد و مسئولان و آحاد ملت تلاش کردند و این دوران را مدیریت کنند و امروز از آن عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری اهل مذاکره نیستند، ادامه داد: این کشورها در برابر کشورهای دیگر اهل مذاکره نیستند و به بسیاری از آن‌ها امر و نهی می‌کنند به عنوان نمونه امروز عربستان نمی‌تواند بدون اجازه آمریکا دست به اقدامی بزند حتی ژاپنی‌ها هم قدرت ایستادن در برابر آمریکا را ندارند و وقتی تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد ژاپنی‌ها که با ما قرارداد داشتند اقدامات خود را به دستور آمریکا نیمه کاره رها کردند و از کشورمان خارج شدند.

آیت الله هادوی تهرانی تصریح کرد: مذاکره ایران با کشورهای 1+5، چیز کوچکی نیست و در این مذاکرات اگر ایران قدمی عقب نشینی می‌کرد و کوتاه می‌آمد کشورهای استکباری ما را نابود می‌کردند.

وی در ادامه گفت: ملت ایران همواره در صحنه بوده و خواهد بود و تا زمانی که در مسیر الهی باشند نباید ترسی به دل راه داد اما اگر ملت از صحنه کنار رود و از دین و مسجد و روحانیت فاصله بگیرد آن زمان باید ترسید چرا که شکست در این شرایط حتمی است.

ایران اسلامی امروز با قدرت الهی در دنیا سربلند است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایران اسلامی امروز با قدرت الهی در دنیا سربلند است، گفت: 23 سال قبل مشاور شاه تایلند در دیداری به من می‌گفت که شاه تایلند تمایل دارد تا به ایران نزدیک شود تا خود را از زیر قدرت آمریکا کنار بکشد ولی متأسفانه ما به قدری به آمریکا وابسته هستیم که جرأت این کار را نداریم ولی به محض رسیدن به توان اقتصادی مناسب این کار را خواهیم کرد و آنان از آن روز تا کنون نتوانستند چنین توانی را در خود ایجاد کنند.

وی افزود: رقم بودجه آمریکا و امکانات نظامی این کشور قابل مقایسه با ایران نیست اما آن‌ها با آن همه امکانات از ایران هراس دارند چرا که خداوند با ما است.

آیت الله هادوی تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتخابات موضوع ساده‌ای نیست که از کنار آن به‌راحتی گذر کرد بلکه همه مردم باید با قدرت در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و از نظام اسلامی و کشور حمایت و دفاع کنند.

وی تأکید کرد: باید برای شناخت کاندید اصلح تلاش و تحقیق کرد و انسان باید نماینده خوب را بشناسد و با شناخت به وی رأی دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: تهمت‌هایی که کاندیداها و گروه‌های مختلف در راستای برگزاری انتخابات به همدیگر می‌زنند این امر موجب آسیب دیدن جامعه و انقلاب می‌شود که باید از این اقدامات پرهیز کرد.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله هادوی تهرانی همایش26 بانکداری اسلامی94