آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ماهی چی بخریم؟


ماهی چی بخریم؟ آخرین خبر/ برخی بر این باورند که ماهی منجمد ارزش تغذیه‌ای پایینی دارد. بیشتر ماهی‌های جنوب یا شمال برای انتقال به شهرهای دورتر باید حتما فریز شوند و عرضه‌کنندگانی که ماهی‌های مناطق دور را به صورت تازه می‌فروشند بیشتر، یخ ماهی را آب کرده و با پاشیدن مقداری آب روی ماهی، آن را تازه جلوه می‌دهند که چنین کاری غیربهداشتی است.
اگر روش انجماد بدرستی انجام شود، نه‌‏تنها از مواد مغذی ماهی کاسته نمی‌شود، بلکه کیفیت، تازگی و لطافت بافت ماهی نیز حفظ خواهد شد.
انواع ماهی:
ماهی شوریده گوشتی نرم دارد و می‌توان آن را سرخ یا شکمش را پر کرد.
ماهی حلوا برای سبزی پلوی شب عید مناسب است چون مزه خوبی دارد.
ماهی کفال هر چه درشت‌تر باشد خوش طعم‌تر است.
ماهی سرخو از لذیذترین ماهی‌های پر چرب دریای جنوب است. گوشت آن سفید صورتی و بسیار لطیف بوده و بوی زهم نمی‌دهد اما اسید اوریک آن قدری بالاست، ولی مصرف آن موجب التیام علائم افسردگی می‌شود.
سرخو انواع مختلفی دارد و بهتر است عینکی آن را هیچ‌گاه نخرید چون استخوان و تیغ‌هایی سفت و خشن همچون اژدها دارد.
 سنگسر برای تهیه خورش و قلیه ماهی بهترین گزینه است و پس از پختن در غذا خرد نمی‌شود.
ماهی سالمون گوشتی به رنگ نارنجی دارد و همین رنگدانه خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و ضدسرطان است. این ماهی نسبت به تن و هرینگ، سلنیوم بالایی دارد و برای باروری نطفه مردان موثر است. ماهی آزاد اسیدهای چرب مفید دارد.
ماهی قزل‌آلای خال قرمز مرغوبترین و قزل رنگین کمانی پرفروش‌ترین انواع این ماهی است و بیشترین میزان امگا ـ 3 را داراست.
کیلکا و ساردین نیز ماهی‌هایی ریز با استخوان و تیغ‌های نازک هستند که در فرآیند پخت کمی نرم و لطیف شده و اگر گوشت این ماهی را به همراه استخوانش بخورید، مقدار زیادی کلسیم و فسفر به بدن می‌‌رسد. آبپز این ماهی برای سالمندان دچار پوکی استخوان و کسانی که از لبنیات کمتر استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است.
اگر به دنبال ماهی‌های بدون بو یا کم‌ بو هستید سالمون، قزل‌آلای دریایی، سفید، هوکی، حلوا و هامور از آن جمله‌اند.






منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
ماشین چی بخریم?