علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آموزش از راه دور فرصت مغتنم آموزشی برای بازماندگان از تحصیل


آموزش از راه دور فرصت مغتنم آموزشی برای بازماندگان از تحصیلایسنا/ مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور فرصت مغتنم آموزشی برای بازماندگان از نظام آموزشی است از تحصیل بیش از دو میلیون و 700 هزار دانش آموز در آموزش از راه دور سراسر کشور خبر داد.
گودرز شاهمرادی در گردهمایی موسسان، مدیران و کارشناسان مدارس آموزش از راه دور سراسر استان هرمزگان افزود: دو گروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم که امکان دسترسی به آموزشی را به هر نحوی ندارند و همچنین افراد بزرگسال تحت پوشش مدارس آموزش‌ از راه دور به روش نیمه حضوری و غیرحضوری قرار دارند که تا سال 95 به طور میانگین سالانه 248 هزار و 730 نفر تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.
به گفته وی، این فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التعلیم که دسترسی به مدرسه ندارند رایگان است و افراد بزرگسال باید برابر نرخ مصوب شهریه ثابت برای هشت واحد درسی 500 هزارریال و هر واحد درسی نیز بین 50 تا 110 هزار ریال پرداخت کنند که در مجموع رقمی بین یک میلیون و 500تا دو میلیون ریال است.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به فعالیت جشنواره قلم خاطر نشان کرد: این جشنواره درچهاربخش دانش‌آموزی، معلمان، خانواده و طرح ایده‌نگاربرگزار می شود تا با استفاده از ظرفیت ارزشمند مدارس آموزش از راه دور و مشارکت‌های بخش‌های داخلی آموزش و پرورش و بخش خصوصی توانمندی آموزش از راه دور تعریف کنیم و دانش‌آموزان بیشتری را تحت آموزش قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرروش هرمزگان نیز با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی نه یک شعار که راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است از تحصیل 5377 دانش آموز هرمزگانی در مدارس آموزش از راه دور خبر داد.
علی کرمپور افزود: هم اکنون 66مدرسه فعال شامل 38مدرسه پسرانه و 28مدرسه دخترانه در هرمزگان در این بخش فعالیت دارند که جمعیت دانش آموزان دختر را دو هزار و 163و پسر را سه هزار و 214نفر تشکیل می دهد.

وی خاطر نشان کرد: شاید تصور براین باشد که به دلیل ساختار و نوع تحصیل در این مراکز کیفیت آموزشی چندان مورد توجه نیست اما این اطمینان را داریم که آموزش و پرورش با بهره گیری از همه ظرفیت ها توجه جدی را بر ارتقاء کیفیت آموزشی در این مدارس دارد که جشنواره قلم نیز با همین رویکرد اجرایی می شود.
وی خاطر نشان کرد: نظام آموزشی کشور با تکیه بر سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرروش است از همه ظرفیت ها برای امکان تحصیل استفاده می کند تا بتواند عدالت آموزشی را برای همگان فراهم کند.
در این همایش حشتمی، دبیر جشنواره قلم با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره 29 اردبیهشت 95 برگزار خواهد شد افزود: این اولین جشنواره است و در نظر داریم با فراهم کردن شرایط مناسب در کنار اخذ ایده‌ها و خاطره‌ها بتوانیم بستری را فراهم کنیم که محصلان آموزش از راه دور همزمان با تحصیل به فکر کارآفرینی و آینده خود نیز باشند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
فرصت های تحصیل در بلژیک