سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از 70 هزار نفر در مساجد استان خراسان رضوی معتكف شدند


حجت الاسلام حسین كریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد به جز افرادی هستند كه در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی معتكف شده اند.
وی اظهار كرد: این معتكفین در 522 مسجد كه نام آنها در سامانه الكترونیكی ثبت شده است، حضور یافته اند كه از این تعداد 146 مسجد در مشهد، 60 مسجد در حاشیه این شهر و مابقی در دیگر شهرستان های این استان می باشند.
وی گفت: امسال با راه اندازی سامانه جامع اعتكاف در اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، از معتكفان به صورت الكترونیكی ثبت نام به عمل آمد.
كارشناس امور مساجد اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینكه سامانه الكترونیكی به تازگی راه اندازی شده و بسیاری از معتكفین اطلاع كافی در باره آن نداشتند، لذا آماری كه تاكنون در سامانه درج شده كل شركت كنندگان در اعتكاف را شامل نمی شود.
وی با بیان اینكه هزینه معمول برگزاری مراسم اعتكاف در مسجد برای هر نفر 350 تا 400 هزار ریال است اظهار كرد: ستاد اعتكاف استان به رابطان برگزار كننده اعتكاف در مساجد توصیه كرده است هزینه برگزاری اعتكاف، معقول و اندك و در عین حال خدمات ارائه شده قابل قبول باشد و در این زمینه به برخی مساجد كه هزینه غیرمنطقی دریافت می كنند، تذكرات جدی داده است.
وی گفت: همچنین توصیه شده است مساجد از انجام برنامه های عمومی بسیار مانند سخنرانی، جلسات مداحی و برنامه های ذكر و توسل در مراسم اعتكاف خودداری كنند تا معتكفین بیشتر به خلوت و رازونیاز با خداوند بپردازند.
به گفته وی پارسال 60 هزار معتكف در 644 مسجد خراسان رضوی شركت كردند كه از این تعداد 175 مسجد در مشهد بود.
7489 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گردهمایی بزرگ ائمه جماعت و هیئت امناء مساجد خراسان رضوی