سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هند موشک «براهموس» را با موفقیت پرتاب کرد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، دولت هند مدعی است که موشک کروز با نام «براهموس» را با برد 300 کیلومتر با موفقیت پرتاب کرده است.

دولت هند آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز را با حضور مقامات نظامی و موسسه تحقیقات و توسعه دفاعی این کشور در ایالت «راجستهان» انجام داد.

به گفته مقامات دفاعی هند، موشک کروز سوپر سونیک براهموس صلاحیت هدف قرار دادن دشمن در فاصله 300 کیلومتری را دارد.

«سدهیر مهرا» یکی از مقامات دفاعی هند در این خصوص گفت: سیستم موشکی براهموس یک سلاح قوی و مرگبار هند است و صلاحیت خود را با چندین بار آزمایش‌های موفقیت آمیز ثابت کرده است.

مقامات امنیتی هند پیش از این نیز 3 واحد برنامه موشکی براهموس را بخشی از ارتش این کشور قرار دادند که به وسیله موشک‌های مختلف مسلح است.

این در حالی است که دولت پاکستان چندی پیش موشک کروز «رعد» را با برد 350 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرده بود.

گفتنی است که دولت هند نیز چندی پیش از آزمایش موشک کروز پاکستان، موشک بالستیک با نام «اگنی5» را با موفقیت آزمایش کرد که پنج هزار کیلومتر برد دارد.

دولت هند درحالی موشک کروز را آزمایش می‌کند که از یکطرف روابط این کشور با آمریکا گسترش یافته و از سوی دیگر، «روسیه» و «چین» نیز خواستار گسترش روابط با «اسلام آباد» است.

دولت پاکستان قبل از این نیز در 17 نوامبر سال 2014 میلادی (26 آبان) آزمایش موشک بالستیک «شاهینA1» را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و برد 900 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرده بود.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
موشک ضد کشتی براهموس هند