عراقی‌ها برای ساخت سریال رمضانی به ایران می‌آیند


عراقی‌ها برای ساخت سریال رمضانی به ایران می‌آیندایسنا/ تا چند روز دیگر مجموعه تلویزیونی «بوستان رمضان» در ایران کلید خواهد خورد. این سریال محصول مشترک ایران و عراق است.
«بوستان رمضان» اولین مجموعه تلویزیونی با همکاری مشترک ایران وعراق است با عوامل ایرانی در داخل ایران فیلمبرداری خواهد شد. مجموعه «بوستان رمضان» در 25 قسمت و به کارگردانی عبدالصاحب ابراهیم الامیری و بازیگردانی رزاق رادان به سفارش شبکه ماهواره‌ای کربلا ساخته می‌شود.
این مجموعه که در آن بازیگرانی از ایران، عراق و سوریه ایفای نقش می‌کنند به زبان عربی بوده و در ماه مبارک رمضان امسال پخش خواهد شد.
نمایش سریال‌های تاریخی مانند «امام علی (ع)»، «مردان آنجلس»، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر(ع)» و ... از تلویزیون کشورهای اسلامی، باعث شده که در سال‌های اخیر بعضی از کشورهای عربی منطقه برای ساخت سریال در داخل کشورمان اظهار تمایل نشان بدهند. سریال تاریخی - باب المراد – آخرین سریال خارجی بود که در یکی، دوسال اخیر با سرمایه گذاری یک شرکت کویتی و با مشارکت چند کشور منطقه با عوامل فنی ایرانی در کشورمان ساخته شد و از چندین شبکه عرب زبان برروی آنتن رفت.
عوامل سریال بوستان رمضان عبارتند از:
کارگردان تلویزیونی محسن احمدی، مدیر تولید حامد بابا، صدابردار رضا میرکمالی، نور محمود شفیعی، دکور ماشاء‌الله کودی، گریم حسین نگهبان، گروه تصویربرداران جلال رحیمی - مجتبی معصوم و پیمان امیری، تدوین مجید سلمانی، گرافیک شاعرنیا و ... .
بازیگران
از عراق : عبد الستار ربیعی ، محسن الجیلاوی ، علی الشجیری ، ولید لعبوسی ، رجاء ترکی و محمد میالی .
از ایران : رزاق رادان ، محمد رضا حسینی ، علی اسدی ، یاسر شریف ، سهیلا بدوی، مهدی حمله دار
از سوریه : نهاد عمار، اریج فائزالویس


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
اعجوبه ها از سراسر ایران می آیند