سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ آموزش تصویری ساخت و مدیریت “کانال در تلگرام”


آی تی آموزی/ آموزش تصویری ساخت و مدیریت “کانال در تلگرام”

قابلیت هایی که یک کانال در تلگرام ارائه می دهد،بسیار بیشتر از قابلیت Broadcast است که پیشتر برای رفع نیازهای مشابه در این برنامه ارائه می شد. در نظر داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید تلگرام شما (چه نسخه موبایل چه نسخه دسکتاپ) به روز باشد. کانال ویژگی های خوبی دارد که هر وب سایت، شرکت و… می تواند خبرنامه ای داشته باشد که مدیریت آن به شدت آسان تر از گروه تلگرامی است،چرا که کاربران عضو آن می شوند ولی نمی توانند پیامی برای سایر افراد ارسال کنند و یک مسیر یک طرفه برقرار است و کاربران فقط می توانند پیام های شما را بخوانند.

زوم تک/ قابلیت هایی که یک کانال در تلگرام ارائه می دهد،بسیار بیشتر از قابلیت Broadcast است که پیشتر برای رفع نیازهای مشابه در این برنامه ارائه می شد. در نظر داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید تلگرام شما (چه نسخه موبایل چه نسخه دسکتاپ) به روز باشد. کانال ویژگی های خوبی دارد که هر وب سایت، شرکت و… می تواند خبرنامه ای داشته باشد که مدیریت آن به شدت آسان تر از گروه تلگرامی است،چرا که کاربران عضو آن می شوند ولی نمی توانند پیامی برای سایر افراد ارسال کنند و یک مسیر یک طرفه برقرار است و کاربران فقط می توانند پیام های شما را بخوانند.

در زیر برخی ویژگی های کانال تلگرام بیان شده است:
۱- چند مدیره بودن: افزودن مدیر به گروه تلگرام امکان پذیر نیست ولی برای کانال می توانید مدیر اضافه کنید.
۲- تعداد مشاهده: در گروه این قابلیت وجود ندارد ولی در کانال تلگرام تعداد خواندن پیام ها نمایش داده می شود آن هم برای تک تک اعضا
۳- قابلیت حذف پیام: در گروه پیام ارسالی به هیچ وجه حذف نمی شود ولی در کانال مدیر می تواند پیام را هم حذف کند.
۴- لینک عمومی و منحصر به فرد: شما می توانید کانالی داشته باشید که عمومی باشد و مخاطبین عمومی برای خود جذب کنید.
۵- عدم نمایش پیغام ترک گروه : در کانال، اگر کسی خارج شود یا بپیوندد هیچ پیامی برای سایر افراد نمی رود و این گونه مزاحمت نسبی کمتری هم دارد.
۶-غیر قابل مشاهده بودن اعضا: اعضا نمی توانند اعضای دیگر را ببینند! چیزی که در گروه خیلی ها را آزار می داد؛ در کانال فقط مدیریت می تواند اعضا را ببیند.

و اما آموزش ساخت کانال در تلگرام:
در نظر داشته باشید که تلگرام شما باید به روز باشد.حال در قسمت option روی گزینه زیر کلیک کنید.با انتخاب گزینه More از منوی بالای صفحه،به این قسمت دست پیدا کنید.

new channel in telegramپس از انتخاب گزینه New Channel، در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات بیشتر در مورد کانال بنویسید و تیک بالای صفحه را بزنید.

در قسمت بعدی دو گزینه Public Channel و Private Channel نمایش داده می شوند که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی است.
Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران میتوانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search (طریقه جستجو از طریق آیدی را در بخش ترفندهای مخفی تلگرام توضیح دادیم) تلگرام آن را بیابند. همچنین میتوانید در قسمت Link برای کانالتان یک آدرس مشخص کنید که آن را برای همه اعضای تلگرام ارسال و افراد را به کانال خود دعوت کنید.

Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده میشود.پس از انتخاب نوع کانال خود تیک بالای صفحه را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

در این قسمت برای شروع افرادی را می بایست از لیست مخاطبین (Contacts) خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین ،تیک بالای صفحه را بزنید.

کار ساخت کانال به اتمام رسیده است و صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد. حال می توانید مطالب مورد نظر خود را برای مشاهده اعضا ارسال نمایید.

حال در ادامه با نحوه مدیریت کانال ساخته شده و Option های مختلف آن با شما خواهیم بود.
برای افزودن افراد جدید به کانال، ابتدا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Change info را انتخاب کنید

سپس Members را از لیست موجود تعیین و Add member را از صفحه جدید انتخاب کنید تا این گونه بتوانید افراد مورد نظر خود را از لیست مخاطبین تلگرامتان به کانال اضافه کنید.

برای حذف یک کاربر از کانال،مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Members را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف کاربران بر روی نام آن انگشت خود را چند ثانیه نگه دارید که Remove from channel ظاهر شود تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.

برای اضافه کردن یک مدیر جدید به کانال،ابتدا مراحل گفته شده در قسمت اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام را طی کنید تا صفحه مربوط به گزینه Change info باز شود.سپس Administrators را از لیست برگزینید و Add Administrators را از صفحه جدید تعیین کنید تا بتوانیید شخص مورد نظر (مدیر جدید) را از لیست مخاطبینتان به بخش مدیران کانال اضافه کنید.

برای حذف یک مدیر،در ابتدا مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Administrators را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف مدیر مورد نظر انگشت خود را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید که Remove ظاهر گردد تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.

برای ایجاد تغییرات و ادیت کانال خود،بر روی نام کانال در صفحه اصلی کانال تپ کنید سپس سه نقطه بالای صفحه را برگزینید و Edit را انتخاب کنید. در صفحه باز شده میتوانید نام ، تصویر و متن توضیحات کانال را تغییر دهید همچنین قادر هستید آدرس کانال خود را عوض کنید.

هم چنین برای عوض کردن آدرس بر روی آدرس فعلی کانال کلیک کنید

برای حذف کانال از تلگرام،توضیحات گفته شده برای رسیدن به قسمت تنظیمات را طی کنید تا صفحه مربوط به Edit باز شود سپس Delete Channel را انتخاب کنید تا کانال شما از تلگرام حذف شود.

برای قطع کدن صدا و هشدار انتشار پست و مطلب یک کانال تنها کافیست در کانال مربوطه بر روی دکمه Mute کلیک کنید.این گزینه در پایین ترین قسمت کانال قابل مشاهده است.

و در آخر برای اشتراک گذاری مطلبی از کانال تلگرام فعلا تنها راهی که تلگرام برای اینکار در نظر گرفته است فوروارد (Forward) کردن مطلب برای دیگران است.با استفاده از این قابلیت که شبیه دکمه Share فیس بوک و.. می ماند میتوانید مطلب یک کانال را با گروه یا یک شخص به اشتراک بگذارید.برای اینکار در کانال مطلب خود را انتخاب و بر روی آن کلیک راست یا Hold (در موبایل چند ثانیه پست را انتخاب نمایید) کنید و سپس گزینه Forward Message را انتخاب و از لیست مخاطبین خود فرد یا گروه مورد نظر را جهت اشتراک گذاری مطلب انتخاب کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ربات تلگرام | بات تلگرام | بازاریابی با تلگرام