ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



خسروی‌وفا: برنامه‌های پارالمپیکی را بدون سختگیری، اما با جدیت پیگیری می‌کنیم


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، محمود خسروی‌وفا با تاکید بر اینکه امسال به خاطر برگزاری بازی‌های پارالمپیک ریو از اهمیت زیادی برای مجموعه ورزش جانبازان و معلولان برخوردار است، در مورد اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک در راستای چگونگی پیگیری برنامه‌های آماده‌سازی برای حضور در این دوره بازی‌ها توضیح داد.

وی گفت: اصل موضوع در این زمینه از سال93 ریخته شد. سال 94 قوام گرفت و حالا که در سال 95 به سر می‌بریم باید جمع‌بندی شود و به نتیجه برسد. پنج ماهی که در پیش داریم، زمانی حساس و تعیین کننده است، اما به هیچ وجه نباید در این دوره سختگیری داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: پیگیری برنامه‌های مربوط به آماده‌سازی کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2016 تا زمان این بازی‌ها هر روز جدی‌تر از روز قبل باید توسط تمام ورزشکاران و تیم‌ها و مسئولان و مربیان پیگیری شود. این پیگیری توسط کمیته هم انجام خواهد شد، اما بدون سختگیری؛ هیچ موضوع و برنامه‌ای را حساس نمی‌کنیم تا مبادا استرس‌زا شود.

خسروی‌وفا تاکید کرد: سعی می‌کنیم تمام آنچه در برنامه آماده‌سازی برای رشته‌های مختلف پیش‌بینی شده به طور جدی اجرا شود، اما تاکید می‌کنم در این زمینه هیچ گونه سختگیری نخواهیم داشت تا این گونه بتوانیم بار روانی و حاشیه‌های کاروان را به صفر برسانیم.

وی در مورد پیش‌بینی تعداد نهایی سهمیه‌های پارالمپیکی ایران برای حضور در ریو گفت: تا امروز تعداد سهمیه‌های ما با پارالمپیک لندن برابری می‌کند. این در حالی است که در گلبال و فوتبال 7 نفره نتوانستیم به خاطر برخی مشکلات سهمیه بگیریم.

خسروی‌وفا با یادآوری اینکه فوتبال 7 نفره به خاطر صادر نشدن روادید نتوانست در مسابقات گزینشی شرکت کند، گفت: همه متوجه شدند که این یک بازی بود؛ هر چند حق و حقوق ما در این زمینه از دست رفته و فرصتی برای جبران آن نیست، اما همچنان پیگیر موضوع هستیم و حتی آن را به اطلاع ریاست IPC هم رسانده‌ایم تا حداقل از حق و حقوق خود دفاع کرده باشیم و نگذاریم موضوع به حال خود رها شود.

وی تاکید کرد: به صورت خوشبینانه برای پارالمپیک ریو بین 90 تا 95 سهمیه به دست خواهیم آورد که آماری قابل توجه و باارزش برای ورزش جانبازان و معلولین خواهد بود. از تعداد سهمیه‌هایی که تا امروز به دست آمده و با پارالمپیک لندن برابری می‌کند نیز رضایت کامل داریم به خصوص اینکه تعداد سهمیه بخش بانوان 3 برابر شده و برای اولین بار توانسته‌ایم در بخش تیمی بانوان هم سهمیه بگیریم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مورد اهداف این کمیته برای حضور در پارالمپیک ریو با یادآوری جایگاه یازدهمی ایران در میان 161 کشور شرکت کننده در پارالمپیک لندن گفت: هدف ما حفظ رتبه یازدهمی لندن است، البته با شیب ارتقا؛ اگر بتوانیم این رتبه را ارتقا دهیم، خیلی خوب می‌شود اگر چه خیلی هم سخت است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
پیگیری های دکتر خسروی درباره معلمان