سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید خبرنگاران رسانه‌های خارجی از پارس جنوبی


 تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های خارجی که برای حضور در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز به ایران سفر کرده بودند، روز پنجشنبه از تاسیسات منطقه ویژه پارس بازدید کردند.

در این بازدید ۵۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه و عکاسان رسانه‌های خارجی حضور داشتند و پس از بازدید از تعدادی از فازهای پارس جنوبی در یک نشست در منطقه ویژه پارس حضور یافتند.

این خبرنگاران از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی که به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود بازدید کردند.

بازدید از پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ویژه پارس یکی دیگر از برنامه‌های خبرنگاران خارجی در عسلویه بود.

لازم به ذکر است که مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) که چهاردهمین سال عمر تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد، هفته آینده سومین اجلاس سران را برگزار می‌کند و جمهوری اسلامی ایران میزبانی این اجلاس را بر عهده گرفته است.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.

هلند، نروژ، عراق و عمان و پرو به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.


ویدیو مرتبط :
دیدار خبرنگاران رسانه های خارجی از شرکت فولاد آلیاژی