سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رونق بازار اوراق قرضه دوبی به لطف نزدیکی اقتصادی با ایران


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که قیمت های پایین نفت بر اقتصاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سایه افکنده، سرمایه گذاران امیدوارند لغو تحریم ها علیه ایران  موجب رشد اقتصاد دوبی شود، عقیده ای که موجب شده تا اوراق قرضه دوبی پرسودتر از بقیه منطقه باشد.

این پرسودتر بودن بدهی های دوبی ممکن است برای برخی سرمایه گذاران تعجب آور باشد. دوبی تنها در طی چند سال اخیر خود را از تبعات بحران بدهی های سال 2009 رها کرده اما به عنوان یک مرکز تجاری و کسب و کار در منطقه خلیج فارس نمی تواند از کند شدن منطقه ای رشد اقتصادی به دلیل افت قیمت نفت بگریزد.

قیمت املاک دوبی در حال کاهش است و شاخص سهام بورس این امارت نسبت به بالاترین رقم سال گذشته 41 درصد افت داشته است.

اما قیمت اوراق قرضه و مبادلات نکول اعتباری که از آنها برای جلوگیری از نکول دولت در پرداخت بدهی ها استفاده می شود، در دوبی رشد داشته، هرچند که نفت ارزان موجب شده تا احساس سرمایه گذاری نسبت به بقیه منطقه بدتر شود.

یکی از دلایل اصلی وضعیت بهتر اوراق قرضه دوبی نسبت به کل منطقه این احتمال است که دوبی به سرعت جایگاه سنتی خود به عنوان مرکز تجارت با ایران و سرمایه گذاری در این کشور پس از تحریم ها را بازپس بگیرد.

سرگی درگاچف، تحلیلگر موسسه یونیون اینوستمنت پرایوت فاندز در آلمان گفت: «لغو تحریم های ایران مسئله ای است که دوبی بیشتر از سایرین از آن سود خواهد برد. دوبی دارای تاریخچه ای قوی از روابط نزدیک تجاری با ایران است و زمانی که درهای بازار ایران باز شود، این امارت یک منتفع کلیدی در بین همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.»

از دیگر عوامل عملکرد بهتر اقتصاد دوبی نسبت به سایر مناطق، متنوع تر بودن اقتصاد آن نسبت به سایر کشورهای منطقه است. تولید نفت وگاز  سهم قابل اغماضی از تولید ناخالص داخلی دوبی دارد، در حالی که این رقم برای سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود یک سوم یا بیشتر است.

انتهای پیام//181


ویدیو مرتبط :
دکترعباسی:نهاد بانک و بورس و اوراق قرضه را یهود به وجود