مادران شهدا مصادیق زنده ایثار و شهادت هستند


قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مادران شهدا مصادیق زنده ایثار و شهادت هستند که با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) با «باموالهم و انفسهم» امانت های خداوند را در راه حق تحویل دادند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحبیب‌الله حسنی عصر روز گذشته در دیدار با مادر شهیدان «محمد و سعید طوقانی» با بیان اینکه تاریخ زندگی مادران شهدا با دفاع، شهادت، جانبازی و انتظار عجین شده است گفت: شما مادران مصادیق زنده ایثار و شهادت هستید که با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) با «باموالهم و انفسهم» امانت های خداوند را در راه حق تحویل دادید.

وی اظهار کرد: مادران شهدا دارای عقبه درخشانی از جهاد و مبارزه هستند و باید بکوشند تا با پاسداری از حریم ارزش های شهدا مانع از دنیوی شدن این سرمایه بزرگ شوند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد ادامه داد: شهدا دارای آثار دینی و ملی فراروانی هستند و به کل ملت ایران تعلق دارند، شهیدان طوقانی نیز با پهلوانی و شهادت خود آثار ملی فراوانی از خود به جای گذاشته اند.

وی خطاب به مادر شهیدان طوقانی گفت: شما نماد ارزشی کشور ما هستید و همواره موجب افتخار ملت بوده اید. مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز همواره از شما و رشادت و از خود گذشتگی های خانواده ایثارگران درس می گیرند.

محمد طوقانی سال 1362 و در سن 20 سالگی به شهادت رسید و پیکر پاکش 12 سال بعد به میهن اسلامی بازگشت.سعید طوقانی نیز که فرزند پنجم این خانواده بود در سال 63 و در 16 سالگی به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید نیز 13 سال بعد به آغوش خانواده باز گردانده شد.

علیرضا و حمید طوقانی برادران شهیدان طوقانی نیز در طول 8 سال دفاع مقدس به مقام جانبازی نائل آمده اند.

خانواده شهدا و ایثارگران افتخار کشور هستند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد در دیدار با «بدری ستوده» مادر شهیدان «غلامحسین و محمد حاجی عبادی امیری» نیز گفت: خانواده شهدا و ایثارگران افتخار کشور هستند. این خانواده ها در شرایط سخت جنگ به فرمان امام و رهبر وقت لبیک گفتند و فرزندان دلیر و شجاع خود را به میدان های مبارزه حق علیه باطل فرستادند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی افزود: مادران شهدا در دوران جنگ و پس از آن مردانه ایستادگی کردند و امروز وظیفه ماست که دین خود را ادا کرده و قدردان این خانواده ها باشیم. ام الشهیدان در نزد خداوند مقام بالایی دارند و ما نیز شما را مادر انقلاب و اهل بیت (ع) انقلاب می‌دانیم.

حسنی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد از اسناد شهدا مانند وصیتنامه، عکس و دست نوشته‌ها با روش های نوین علمی نگهداری می‌کنند، گفت: شما نیز سعی کنید وصیت نامه شهدای خود را برای ماندگاری در اختیار این بخش از بنیاد قرار دهید.

در ادامه این دیدار مادر شهیدان حاجی عبادی امیری به بیان خاطراتی از 8 سال حضور در دفاع مقدس پرداخت.

شهید محمد حاجی عبادی امیری در سال 1359 و شهید غلامحسین حاجی عبادی امیری در سال 64 به مقام شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مادران گمنام با نوای صابر خراسانی تقدیمی به مادران شهدا