علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حکایت شهید مدافع حرم از زندان تا سوریه؛فکر نمی‌کردیم «سردار» باشد


به گزارش خبرنگار مهر، امروز زندان شهرستان دورود میزبانی یک مراسم تجلیل و یادبود متفاوت برای شهید مدافع حرم سردار حاج سعید سیاح طاهری بود که به صورت خودجوش و از سوی زندانیان برگزار شد.

مسئول اداره فرهنگی زندان شهرستان دورود در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با این مراسم توضیح داد: در سال ۹۱ سردار طاهری به مدت یک هفته در زندان شهرستان دورود حضور یافتند و همراه زندانیان زندگی کردند.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه ایشان در مدت یک هفته حضور در زندان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و توزیع کتاب ها حوزه دفاع مقدس پرداختند، تصریح می کند این شهید بزرگوار کتاب هایی مثل «دا»، «کوچه نقاش ها» و ... را در بین مددجویان توزیع می کردند.

مسئول اداره فرهنگی و مدیر روابط عمومی زندان شهرستان دورود ادامه می دهد: در پایان هم مسابقات کتابخوانی را در بین مددجویان زندان برگزار کردند که در روحیه آنها بسیار تاثیر داشت.

حجت الاسلام حسن زاده به حضور سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» در زندان شهرستان دورود اشاره می کند و می گوید: ایشان وقتی در زندان حضور یافتند و صحبت های مددجویان را شنیدند اذعان کردند که مددجویان بهتر از خودشان راوی کتاب «دا» هستند و توضیح می دهند که این موضوع ناشی از فعالیت های سردار شهید طاهری بود.

وی اضافه می کند: پس از یک هفته حضور سردار شهید طاهری در زندان دورود ارتباط ایشان با مددجویان قطع نشد و همواره این شهید بزرگوار برای مددجویان تعداد زیادی از کتاب های حوزه دفاع مقدس و فیلم های دفاع مقدس را ارسال می کردند.

مسئول اداره فرهنگی زندان شهرستان دورود با بیان اینکه مددجویان و حتی مسئولان زندان هم هیچکدام نمی دانستند ایشان سپاهی هستند، یادآور می شود: فعالیت های ایشان در زندان برای همه مددجویان جذاب و جالب بود و مدجویان علاقمند به فعالیت های ایشان بودند.

حجت الاسلام حسن زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با روحیات و نحوه برخورد شهید سردار طاهری با مددجویان می گوید: ایشان به قدری متواضع و فروتن بودند که هیچکس تصور نمی کرد ایشان سردار باشد.

وی ادامه می دهد: در زمان حضور یک هفته ای ایشان در زندان شهرستان دورود عکاس بودم و بیش از هزار عکس از فعالیت های صورت گرفته در آن یک هفته گرفتم که سردار شهید طاهری در  کمتر از هفت یا هشت عدد از عکس ها حضور دارند و این امر به آن دلیل بود که ایشان در پشت صحنه ها و به صورت یک آدم معمولی، ساده و بی ادعا فعالیت می کردند.

مسئول اداره فرهنگی زندان شهرستان دورود با اشاره به اینکه زمانیکه متوجه شهادت سردار طاهری شدیم مددجویان زندان به دلیل علاقه شخصی که به این شهید بزرگوار داشتند به صورت خودجوش یک مراسم تجلیل و یادبود برای ایشان در زندان برگزار کردند.

در مراسم امروز امام جمعه دورود در سخنانی از اوصاف و ویژگیهای شهید طاهری گفت و بعد از مراسم مداحی، زندانیان از خاطرات و روزهای بودن با این شهید سخن گفتند.

بنابراین گزارش شهید طاهری تنها پایه گذار حضور مددجویان زندانی در سفرهای راهیان نور به مناطق جنگی به همراه نویسندگان کتابهای جنگ بود تا آنها خوانده های خود از کتابها را از نزدیک مشاهده کنند.

این شهید بزرگوار توانست با هماهنگی معاون قوه قضاییه و بسط این روش به ندامتگاههای عمومی دیگر شهرها از جمله آبادان، اهواز، بوشهر، اوین، ندامتگاه زنان شهر ری و همه ندامتگاههای استان لرستان، تعدادی از مددجویان شرکت کننده در مسابقات و همچنین متنبه را با اهداء مرخصی و عفو مشروط به زندگی سالم باز گرداند.

با پیگیری این شهید، همکارانش، هنرمندانی همچون پرویز پرستویی و مساعدت رئیس قوه قضاییه چند نفر از مددجویان محکوم به اعدام و در آستانه اجرای حکم، از اعدام رهایی یافتند.

شهید سعید سیاح طاهری این مرد گمنام و خستگی ناپذیر هر دو جبهه فرهنگ و رزم با وجود جانبازی ۷۵ درصد به صورت داوطلبانه و بی هیچ سمت رسمی به سوریه رفته و در اواخر دی ماه به دست گروهک جنایتکار داعش به شهادت رسید.


ویدیو مرتبط :
تصاویری زیبا از مدافع حرم عراق شهید سردار تقوی-سوریه